کد خبر: ۴۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۵ تير ۱۴۰۲
سخنگوی شهرداری:
سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که فاز اول ساختمان بلدیه در سال جاری راه اندازی خواهد شد، گفت: وضعیت بلدیه کاملا مشخص و در حال پیگیری است، تخصیص اعتبار نیز برای این ساختمان صورت گرفته است و معاونت فنی و عمران در کنار پیمانکار در حال پیشبرد این پروژه هستند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از همشهری آنلاین, عبدالمطهر محمدخانی در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهری آنلاین مبنی بر اینکه «حفظ میراث شهری یکی از دغدغه‌های مهم حوزه شهری است و در همین راستا موضوع ساختمان بلدیه جای سئوال دارد، در رابطه با سرنوشت این ساختمان و مرمت میدان حسن آباد پس از آتش سوزی چند سال پیش چه اقداماتی انجام شده است؟»، گفت: تکلیف ساختمان بلدیه مشخص است و انشاءاله این ساختمان با همان هدف گذاری اولیه در درجه اول تبدیل به موزه شهرداری تهران و یک فضای کاملا تعاملی میان شهروندان و مدیریت شهری خواهد بود. قرار است این ساختمان محل برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، ارائه دستاوردهای حوزه شهری و محل دیپلماسی عمومی شهر تهران باشد. امیدواریم که فاز اول بلدیه در سال جاری افتتاح شود.

سخنگوی شهرداری تأکید کرد: وضعیت بلدیه کاملا مشخص و در حال پیگیری است، تخصیص اعتبار نیز برای این ساختمان صورت گرفته است و معاونت فنی و عمران در کنار پیمانکار در حال پیشبرد این پروژه هستند، بنای ما این است که هیچ پروژه‌ ناتمامی در شهر باقی نماند. بخش قابل توجهی از رویدادهای امید و افتخار سال گذشته بر به پایان رساندن پروژه‌های ناتمام تأکید داشت، تلاش کردیم تا پرونده بخش قابل توجهی از پروژه‌های نا تمام را ببندیم، در رابطه با بلدیه نیز این موضوع صدق می‌کند، این ساختمان نیاز شهر است و باید این ظرفیت را فعال کنیم. امیدواریم فاز اول بلدیه امسال راه اندازی شود.

محمدخانی در رابطه با مرمت میدان حسن آباد گفت: تا جایی که اطلاع دارم، مرمت میدان حسن آباد در حال انجام است.

او در پاسخ به سئوال دیگر همشهری آنلاین در رابطه با جمع آوری پل حافظ نیز توضیح داد: مطالعات پل حافظ به طور کامل انجام شد و طبق مطالعات آمادگی برای این موضوع وجود دارد اما در مورد زمان اجرا هنوز تصمیم گیری نشده است چرا که یک سری ملاحظات ترافیکی و انتخاب مسیرهای جایگزین مدنظر است. در واقع زمانی که بار ترافیکی شهر کاهش پیدا کند باید برای جمع آوری اقدام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: