براساس اعلام یک اندیشکده مستقر در سوئد، هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است!
همزمان با تصویب لایحه کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در کنگره آمریکا، یک منبع آگاه از شرط «ناتو» برای تخصیص کمک جدید به کی‌یف پرده برداشت!
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ترجیح می‌دهد که به حمله‌ها و بمباران نیروگاه زاپروژیا به دست اوکراین توجهی نکند!
در ادامه حمله‌های پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه، مقامات محلی روسیه در منطقه بلگورود اعلام کردند که بامداد امروز سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین را منهدم کردند.
مدودف:
معاون شورای امنیت روسیه گفت: جنگ ایران و اسرائیل احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا را کاهش می‌دهد.
شولتز:
صدر اعظم آلمان مدعی است که مردم این کشور باید مسکو را مقصر افزایش بهای انرژی و تورم در آلمان بدانند!
نیروهای پلیس ترکیه به تجمع حامیان مردم غزه که خواستار قطع روابط تجاری آنکارا با رژیم صهیونیستی بودند، هجوم بردند و ده‌ها نفر را بازداشت کردند.
در پی تنش‌های مرزی اخیر میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان، ایروان امروز (شنبه) گزارش رسانه‌های باکو مبنی بر تقویت حضور نظامیان ارمنی در مرز را تکذیب کرد.
منابع ترکیه ای از سفر رئیس جمهور این کشور به عراق پس از ۱۲ سال خبر دادند.
ترامپ:
رییس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از کمک‌های نظامی و مالی این کشور به اوکراین اعلام کرد که رییس‌جمهور اوکراین «بهترین فروشنده تاریخ» است.
صفحه  از ۲۲