کد خبر: ۴۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

راه‌اندازی ۲۰ مرکز کارآفرینی در شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: افراد دارای مشاغل خانگی برای انجام مشاوره و آموزش می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ مشاوره تلفنی و حضوری دریافت کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, احمد احمدی‌صدر، در خصوص فعالیت مراکز کار آفرینی شهرداری تهران عنوان کرد: مراکز کارآفرینی تحت عنوان مراکز تسهیل و توسعه کسب‌وکار در سه حوزه کارآفرینی اجتماعی، دست آفرین و پویش‌ شهر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد فعالیت هرکدام از این مراکز متفاوت است، افزود: مراکز تسهیل و توسعه کسب‌وکار صرفاً در بحث آموزش، مشاوره، تسهیلگری بازاریابی و فروش فعالیت دارد. مراکز پویش شهر به عموم شهروندان ارائه خدمات می‌دهد و اولویت آنها جامعه هدف سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.
 
وی تصریح کرد: مراکز کارآفرینی اجتماعی  فقط به جامعه هدف سازمان که افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب قرار دارند خدمات ارائه می‌دهند و دست‌آفرین نیز فروشگاهی تخصصی برای فروش و بازاریابی محصولات خانگی و کسب‌وکارهای کوچک است که افرادی که آموزش دیده‌اند در این مراکز محصولاتشان را برای فروش ارائه می‌دهند.
 
به گفته مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، زنان سرپرست خانوار، افراد بهبودیافته از اعتیاد، خانواده کودک کار، معلولان و ... جامعه هدف سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هستند.
 
احمدی صدر تأکید کرد: در مراکز «پویا شهر» فرد متقاضی آموزش‌های لازم را می‌بیند، اما در نهایت خودش باید برای راه‌اندازی کسب‌وکار و یا گسترش آن اقدام کند و این در حالی است که در مراکز کارآفرینی اجتماعی افراد مربوطه خدمات آموزشی دریافت می‌کنند و در همان مراکز مشغول به کار می‌شوند.
 
وی درباره ظرفیت پذیرش در مراکز کارآفرینی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت، فضا و متراژی که از سوی شهرداری در اختیار مراکز کارآفرینی از سوی شهرداری قرارگرفته است تعداد افرادی که پذیرفته و مشغول به کار می‌شوند، متغیر است.
 
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین در مورد مراکز تسهیل و توسعه مشاغل خانگی کلان‌شهرهای کشور عنوان کرد: ارائه خدمات در این مراکز هم مشابه مراکز پویش شهر است ولی جامعه هدف آن تمامی کلان‌شهرهای کشور است.

وی با اشاره به جزئیات ارائه خدمات مراکز تسهیل و توسعه مشاغل خانگی کلان‌شهرهای کشور اذعان کرد: فردی که دارای مشاغل خانگی است و نیاز به مشاوره و آموزش دارد می‌تواند از طریق سامانه ۱۳۷ مشاوره تلفنی و حضوری دریافت کند.

به گفته احمدی صدر، تعداد مراکز کارآفرینی ۲۲ مورد است که ۲۰ مورد آن در دوره مدیریت شهری ششم به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر فعالیت دارد و خدمات ارائه می‌دهد.
نظرات بینندگان