آمار زاد و ولد در ژاپن با کاهش در هشتمین سال متوالی، در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح رسید.
پکن با رد اتهامات مبنی بر کمک برخی شرکت‌های چینی به روسیه برای فرار از تحریم‌های اتحادیه اروپا، از «تحریم غیرقانونی» این شرکت‌ها انتقاد کرد.
فرو ریختن سقف باشگاه ورزشی یک مدرسه راهنمایی در شمال شرقی چین، دست کم ۱۱ قربانی گرفت.
ژاپن روز دوشنبه در خصوص برنامه آتی پرتاب ماهواره کره شمالی ابراز نگرانی کرد که قرار است در فاصله روزهای ۳۱ می تا یازده ژوئن (۱۰ تا ۲۱ خرداد) انجام شود. به دنبال تصمیم کره شمالی، چو تائه یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین یک جلسه فوق العاده در خصوص بررسی ابعاد این مساله برگزار کرد.
روابط غبارآلود چین و آمریکا:
هنری کیسینجر سیاستمدار کهنه کار و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که روز شنبه (۶ خرداد ماه جاری) یکصدمین سالروز تولد خود را جشن گرفت، دیدگاهی روشن در خصوص روابط ایالات متحده و چین دارد و همواره به مقامات واشنگتن هشدار داده از اتخاذ رویکرد خصم آمیز در قبال پکن خودداری کند و به جای آن به دنبال گفت و گو باشد.
کیسینجر:
وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در صدمین سالگرد تولدش به رسانه های آمریکایی از نگرانی هایش در روابط کنونی پکن و واشنگتن گفت و اعلام کرد: این رویکرد تقابلی ممکن است دو طرف را به «تقابل بی پایان» بکشاند و هر دو کشور در رسیدن به هدف مورد نظر شکست بخورند.
کوه مراپی اندونزی، یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان، روز سه شنبه فوران کرد و گدازه هایی را به فاصله بیش از دو کیلومتر از دهانه آتشفشان به بیرون پرتاب کرد.
صفحه  از ۲