کد خبر: ۴۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

همزمان با تصویب لایحه کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در کنگره آمریکا، یک منبع آگاه از شرط «ناتو» برای تخصیص کمک جدید به کی‌یف پرده برداشت!
به گزارش قلم نیوز و به نقل از تاس، یک منبع آگاه در بروکسل گفت است که کشورهای عضو ناتو به منظور تامین تسلیحات جدید، برای اوکراین شرط گذاشته‌اند.

این منبع آگاه گفته که شرط ناتو برای تخصیص این کمک، تصویب یک لایحه سختگیرانه در اوکراین است!

وی دراین‌باره گفت: تصویب لایحه به شدت سختگیرانه بسیج عمومی در اوکراین، شرط کشورهای ناتو برای تامین تسلیحات جدید است.

این دیپلمات ارشد اروپایی که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده است، افزود: تامین سلاح جدید تنها زمانی معقول و منطقی است که شمار قابل توجهی نیروی نظامی در عملیات‌های تدافعی یا تهاجی، قادر به استفاده از این تسلیحات باشند. همچنین تامین سلاح زمانی منطقی است که نیروهای کشته یا زخمی‌شده، بلافاصله جایگزین شوند و برای این کار، باید به طور خودجوش سربازان جدید به ارتش فراخوانده شوند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد. با توجه به استدلال ناتو و شرطی که در ازای تامین تسلیحات برای اوکراین گذاشته است، انتظار می‌رود که طی روزهای آتی، پیش‌شرط واشنگتن برای کی‌یف نیز رونمایی شود!
نظرات بینندگان