بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: مرحله ویرایش سوم ثبت نام خودرو ۷۰ درصد ویژه وارداتی، جانبازان سه شنبه و جانبازان ۷۰ درصد عادی چهارشنبه این هفته انجام می‌شود.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ۹ هزار و ۷۰۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش حدود ۲۳۵ میلیون دلار ترخیص قطعی شده است.
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، به دنبال کاهشی‌شدن قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار کاهشی شده است.
وزیر صمت در حالی اعلام کرده که از شنیدن عبارت واردات خودروهای کارکرده کهیر زده که اگر سری به بازار بزند قطعا متوجه می شود این مردم هستند که از عدم تحقق وعده های بی شمارشان کهیر زده اند.
رییس انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه موبایل موسوی (اسپانسر استقلال) یک گوشی هم وارد نکرده است، توضیحاتی در خصوص چرایی عدم فسخ قرارداد استقلال با این شرکت ارایه کرد.
با توجه به اینکه زیان انباشته ۳ خودروساز کشور طی ۹ ماهه امسال به ۱۷۴ همت رسیده که بیش از سرمایه ثبتی شرکت هاست، وزیر صمت خواستار تجدید ارزیابی دارایی‌های خودروسازان شد.
حدود ۱۸ ماه از شهریور ۱۴۰۱ که قرار بود در این تاریخ و بنابر دستور رییس‌جمهور، واگذاری مدیریت دولتی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا به بخش خصوصی تعیین تکلیف شود، می گذرد و حالا با نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۲ نه تنها این دستور عملی نشده که شنیده‌ها حاکی از خیز دولت برای تغییر یکی از مدیران‌عامل دو شرکت بزرگ خودروسازی است.
امکان ثبت‌سفارش خودروهای وارد شده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قبل از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.
در راستای ادامه‌ی رایزنی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو با سازمان ملی استاندارد برای اخذ مجوز تداوم تولید خودروی پژو پارس، بالاخره این گروه صنعتی موفق شد و تداوم تولید پژو پارس، برابر قانون، مشروط به نتایج آزمون شد؛ در حقیقت رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: چنانچه این خودرو بتواند استاندارهای بین‌المللی مدنظر را پاس کند، تولید آن مانعی ندارد.
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت اعلام کرد که تولید خودروسازان داخلی در سال‌جاری به حدود یک میلیون و دویست و سی هزار دستگاه رسید.
صفحه  از ۷۵۸