مصرف برق در ایران به حدی بالاست که طبق ارزیابی‌های صورت‌ گرفته، اوج مصرف برق ٦ کشور همسایه با جمعیت ٣٥٠ میلیون نفر با اوج مصرف برق ایران ٨٥ میلیون نفری برابر است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳۴ سنت رسید.
در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها، شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی در کنار نازل‌های پمپ بنزین‌ها هستیم.
وابستگی ۷۰ درصدی سبد سوخت به گاز طبیعی،ذخیره منابع سیلابی در سد کهیر و بررسی توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک بین ایران و عراق از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: قیمت سوخت شناورهای صیادی تغییر نکرده و با همان قیمت قبلی عرضه می‌شود.
معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آمادگی زیرساخت‌های سوخت‌رسانی در ایام نوروز خبر داد و گفت: میانگین توزیع روزانه بنزین ۱۴۴ میلیون لیتر بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم طی این روزها به ۱۵۰ میلیون لیتر برسد.
طرح عرضه بنزین فردی که از دوسال پیش در جزیره کیش در حال اجرا است منجر به کاهش نشده است و بلکه مصرف را در این منطقه بالا برده است.
اوجی:
وزیر نفت گفت: میزان کاهش دما در روز های اخیر باعث جهش مصرفی شده که تا امروز سابقه نداشته است ولی به امید خدا تا این لحظه هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم.
سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی ورود جبهه های جدید هوای سرد به کشور و کاهش محسوس دما موجب افزایش مصرف برق و گاز شده است.
درحالی که ابتدای اسفندماه، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور ۱۱۵ میلیون لیتر بود، به‌گفته وزیر نفت، در روزهای اخیر، این رقم به بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.
صفحه  از ۲۵۷