کد خبر: ۴۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
ژاپن روز دوشنبه در خصوص برنامه آتی پرتاب ماهواره کره شمالی ابراز نگرانی کرد که قرار است در فاصله روزهای ۳۱ می تا یازده ژوئن (۱۰ تا ۲۱ خرداد) انجام شود. به دنبال تصمیم کره شمالی، چو تائه یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین یک جلسه فوق العاده در خصوص بررسی ابعاد این مساله برگزار کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از کیودو، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که در جریان پرتاب این ماهواره، امکان سقوط اشیا در سه منطقه دریایی وجود دارد که در غرب شبه جزیره کره و یک منطقه در شرق فیلیپین واقع شده است. این مناطق خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن قرار دارد.

دفتر نخست وزیر ژاپن دوشنبه در توئیتی نوشت: ما قویا از کره شمالی می‌خواهیم که از این پرتاب خودداری کند. ما در عین حال، در این باره با کشورهای مرتبط از جمله آمریکا و کره جنوبی همکاری می‌کنیم.

دفتر نخست وزیری ژاپن تاکید کرد که دولت این کشور تلاش می‌کند تا اطلاعات مربوط به این پرتاب را جمع‌آوری و تحلیل کند.

چو تائه یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی نیز اعلام کرد که کره شمالی احتمالا اولین ماهواره نظامی خود را در آینده نزدیک به فضا پرتاب می‌کند.

وی هشدار داد در صورت ادامه روند فعلی، کره شمالی با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.

به دنبال تصمیم کره شمالی، چو تائه یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین یک جلسه فوق العاده در خصوص بررسی ابعاد این مساله برگزار کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چندی پیش از یک مرکز ماهواره‌های نظامی بازدید و تاکید کرد که تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره‌ شناسایی نظامی یک «الزام فوری» است.

کیم در این بازدید برنامه اقدامات بعدی کمیته آماده‌سازی پرتاب ماهواره را تایید کرد. این کمیته مسئول پرتاب اولین ماهواره اطلاعاتی ارتش کره شمالی است.

کیم در جریان بازدید خود گفت که پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره شناسایی ارتش «یک الزام فوری است» و این فوریت را «فضای امنیتی غالب در کشور» ایجاب کرده است.

خبرگزاری کره شمالی اوایل سال جاری میلادی گزارش داد که پیونگ یانگ ساخت اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را تکمیل کرده و کیم خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب آن شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: