کد خبر: ۴۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس

اعضای شورای شهر تهران افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را تصویب کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را بررسی کردند و در ابتدا جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه یک هفته قبل لایحه نرخ سرویس مدرسه به ما داده شد، گفت: کارگروه ماده ۱۸ از سوی وزارت کشور وضعیت نرخ سرویس مدرسه را بررسی کرده و به شهرداری پیشنهاد داده که ۵۰ درصد افزایش نرخ داشته باشند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه افزایش نرخ نمی‌تواند بیشتر از نرخ تورم باشد، اظهار کرد: ما این پیشنهاد افزایش نرخ را به ۴۵ درصد کاهش دادیم اما این مبلغ تابع مسافت، وضعیت ترافیک منطقه، شیبدار بودن سطح منطقه و ... است و دقت داشته باشید این نرخ بندی‌ها بر اساس منطقه بندی آموزش و پرورش انجام شده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه حداقل مبلغ سرویس برای دانش آموزان ابتدایی پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان و برای دانش آموزان مقطع متوسطه حداقل شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان است، گفت: این مبلغ بر اساس ظرفیت خودرو است و راننده اجازه ندارد بیش از حد استاندارد مسافر سوار کند و در خودروهای سواری هم تعداد مسافران سه نفر خواهد بود و مواردی همچون مالیات، بیمه و حق نظارت مدارس هم پیش بینی شده است.

هزینه سرویس مدارس استثنائی را شهرداری تهران تقبل می‌کند 

وی با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس استثنائی نیز منطبق با این شرایط خواهد بود، تصریح کرد: البته شهرداری تهران این هزینه را متقبل می‌شود و شهروندان برای سرویس دانش آموزان استثنائی مبالغی پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ سرویس به ازای هر دانش آموز در هر روز برابر با مبلغ ورودیه و به ازای هر پنج کیلومتر و ضریب سطوح شیبدار محاسبه شده، گفت: دو جدول بر اساس مناطق مشخص شده است و برای هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه هم دو جدول در نظر گرفته شده است و بهای خودروهای ون برای کودکان استثنائی ۷۰ درصد و برای خودروهای سواری و مینی بوس معادل حداکثر نرخ سرویس‌های اتوبوسرانی است که البته نرخ اتوبوس برای کودکان استثنایی رایگان است.

شهرداری موظف به پرداخت تمام هزینه‌های سرویس مدارس استثنائی است

وی با بیان اینکه ضریب نرخ دانش آموزان نابینا و ناشنوا ۱.۱ درصد، دانش آموزان اوتیسم ۱.۲ درصد، دانش آموزان کم توان ذهنی ۱.۲ درصد و دانش آموزان دارای معلولیت جسمی و حرکتی ۱.۴ درصد است، گفت: شهرداری تهران در قالب ردیف اعتباری مشخص موظف به پرداخت تمام هزینه‌های سرویس مدارس استثنائی است و سامانه ثبت اطلاعات دانش آموزان استثنائی نیز باید توسط سازمان تاکسیرانی راه اندازی شود و آموزش و پرورش نیز باید اطلاعات آن را تأیید کند.

وی با تاکید بر اینکه در نرخ سرویس مدارس شاهد افزایش ۴۵ درصدی هستیم گفت: باید افزایش نرخ مصوب به گونه‌ای باشد که برای رانندگان هم به صرفه باشد چرا که همین امروز برخی از مدارس ۱.۵ برابر مبلغ مورد نظر شورا را لحاظ می‌کنند.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده را تصویب کردند.

افزایش حدنصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران

در جلسه امروز شورای شهر تهران همچنین بررسی لایحه «تعیین حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران» برای سال ۱۴۰۲ روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفته که در ابتدا میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس قانون اگر حد نصاب ترک تشریفات بیش از ۲۰ میلیارد تومان باشد هیات وزیران نیز باید مبلغ را تصویب کند، گفت: مبلغ پیشنهادی شهرداری تهران ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که بر اساس سطح کمتر اختیارات است و با تصویبی که امروز در شورا انجام می شود ترک تشریفات تا این رقم در اختیار شهردار خواهد بود و این در حالی است که در ماده ۱۴ آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران در پیش بینی شروط ترک تشریفات، کمیسیونی باید با حضور معاون مالی و دو نفر از مدیران شهرداری با تأیید شهردار تهران شکل می گرفت.

وی با بیان اینکه مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری و علیرضا جاوید معاون سابق هماهنگی امور مناطق در ابتدای امسال به عنوان اعضای این کمیسیون انتخاب شدند، گفت: حد نصاب ترک تشریفات تنها یک بار در سال مصوب می شود و تنها مواردی که خارج از حیطه اختیارات آیین نامه باشد، به صورت موردی در شورا بررسی و مصوب می شود.

در جریان بررسی این لایحه مصطفی قویدل مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران با اعلام اینکه برای ترک تشریفات کمیسیون ماده ۱۴ تنها در برخی دوره ها فعال بوده است، تصریح کرد: در پنج سال اخیر این کمیسیون فعال نبوده و در نتیجه در شورا رأی گیری و تفویض اختیار انجام نشده است و ماده ۱۴ سه عضو دارد که اعضای آن در صحن انتخاب شدند و در موضوعات خاص بوده است.

وی با بیان اینکه در سال قبل پنج مورد ترک تشریفات انجام شد و بعید به نظر می رسد تعداد ترک تشریفات به بیش از ۱۲ مورد برسد و در سامانه شفافیت نیز این مورد همچون تمام موارد و قراردادها ثبت خواهد شد، گفت: سال قبل عدد حد نصاب ترک تشریفات ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود و  با مجوزی که شورا امروز  می دهد، رقم تا ۹ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و ما موظف هستیم در این خصوص مدام گزارش دهیم.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود با افزایش حد نصاب ترک تشریفات معاملات در شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.
نظرات بینندگان