کد خبر: ۴۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ درجه های جدید ۲۵ شهرداری از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد و گفت: طی سال ۱۴۰۲ تا کنون درجات جدید ۶۴ شهرداری تعیین و ابلاغ شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سید سجاد انوشه با اعلام این خبر گفت: به موجب این ابلاغیه‌ها،‌ درجه شهرداری داراب در استان فارس به ۹ و درجه شهرداری‌های بندرلنگه در استان هرمزگان و  فلاورجان در استان اصفهان به ۸ ارتقاء یافت. 

وی ادامه داد: درجه شهرداری‌های آغاجاری در استان خوزستان، اردکان در استان فارس، داران در استان اصفهان، شاهدشهر در استان تهران و عباس آباد در استان مازندران نیز به ۷ ارتقاء یافت.     

انوشه افزود: درجه شهرداری‌های جعفریه در استان قم و سورشجان در استان چهارمحال و بختیاری هم به ۶ ارتقاء یافت.             

وی اضافه کرد: همچنین درجه شهرداری‌های منظریه و نصرآباد در استان اصفهان، بابکان در استان مازندران، بزنجان در استان کرمان و کارزین در استان فارس به ۵ ارتقاء یافت. 

انوشه با اشاره به اینکه درجه شهرداری های انارک در استان اصفهان،‌ چوبر در استان گیلان، خاکعلی در استان قزوین، دستجرد در استان قم، گوجان در استان چهارمحال و بختیاری، مردهک در استان کرمان و مشکان در استان فارس به ۴ ارتقاء یافت، افزود: درجه شهرداری‌های آبیز در استان خراسان جنوبی، کوهنجان در استان فارس، مهر در استان ایلام نیز به ۳ ارتقاء یافت.

انوشه همچنین توضیح داد: مدارک ارسالی شهرداری‌ها برای ارتقای درجه در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و موارد واجد شرایط پس از تأیید از سوی وزیر کشور به استانداران مربوطه ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: به موجب دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آنها گذشته، می توانند پیشنهاد ارتقای درجه خود را بعد از تأیید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ارتقای درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره (۳) ماده (یک) آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب (۱۳۷۰/۴/۱) هیات وزیران و اصلاحیه های بعدی آن و بر اساس شیوه نامه و عوامل ناظر بر درجه بندی شهرداری‌ها که طی نامه شماره (۳۴۷۹ مورخ ۹۴/۱/۱۹) به تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود و شهرداری‌ها صرفاً از طریق بارگذاری اطلاعات و مستندات مورد نیاز در سامانه درجه بندی شهرداری‌ها، می‌توانند پیگیر موضوعات مرتبط با درجه بندی از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: