کد خبر: ۳۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
اسامی بسیاری درباره شهردار آینده تهران مطرح می‌شود. چهره‌های بسیاری که هر کدام به طیف و فرد خاصی نزدیک‌اند. رسانه‌ها هم هر کدام گمانه‌های متعددی درباره شهردار آینده تهران مطرح می‌کنند. اما چه کسی شهردار تهران می‌شود؟
قلم‌نیوز: در میان گزینه‌های متعدد به‌عنوان شهردار تهران، قطعا هیچ نامی از اصلاح‌طلبان نیست و همه متفق‌القول می‌دانند که شهردار تهران، یا اصولگراست و یا به آنها نزدیک است. برخی می‌گویند شهردار آینده از میان نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود، برخی می‌گویند او حتما از حلقه نزدیک به محمدباقر قالیباف است.

اما تاکنون نام کدام افراد به‌عنوان شهردار تهران به میان آمده است؟

تعداد اسامی که به‌عنوان شهردار تهران مطرح می‌شود بیش از اعضای شورای شهر است. بیش از ۴۰ گزینه برای تصدی این پست مهم معرفی شده. اما روز گذشته روزنامه شرق در گزارشی اعلام کرد که از اولین لیست شهرداران احتمالی تهران رونمایی شده است.

لیستی که در آن هشت نام دیده می‌شود، فرهاد رهبر، پرویز فتاح، رستم قاسمی، محمد مخبر، صولت مرتضوی، سعید محمد، علی نیکزاد و سردار وحیدی.

این روزنامه گفته حتی نام‌هایی چون مرضیه وحید دستجردی و معصومه آباد هم مطرح می‌شود اما همه می‌دانند که این دو نفر نمی‌توانند گزینه اصلی باشند. اما بقیه این لیست چه؟
سعید محمد یا رستم قاسمی؟

در این لیست نام‌هایی چون محمد مخبر و فرهاد رهبر دیده می‌شود. این در حالی است که گفته شده احتمالا محمد مخبر قرار است معاون اول دولت رئیسی شود و فرهاد رهبر هم احتمالا به سازمان برنامه و بودجه می‌رود. جای محمدباقر نوبخت.

علی نیکزاد هم گزینه دیگری است که نامش به عنوان شهردار تهران آمده. اما او هم یکی از گزینه‌های اصلی معاون اولی دولت رئیسی است. اما گفته شده او فعلا پست نائب رئیس مجلس را دارد و در همین پست می‌ماند و راهی دولت نمی‌شود. چه برسد به شهرداری تهران.
من چطوری به درآمد ماهانه 45 میلیون رسیدم؟ میخوای یاد بگیری؟ کلیک کن


اما نام رستم قاسمی و سعید محمد پیش از این هم بارها مطرح شده است. به خصوص سعید محمد که هم جوان است و هم سابقه کار عمرانی دارد و احتمالا از نگاه بسیاری، می‌تواند گزینه خوبی برای شهرداری تهران باشد. اگرچه گفته شده ممکن است او هم به دولت برود. اما قطعا برای سعید محمد، شهرداری تهران، بر وزارت در دولت جدید، ارجحیت دارد.

مهرداد بذرپاش یا تیم قالیباف؟

اما گزینه دیگری هم وجود دارد، مهرداد بذرپاش! او مانند سعید محمد هم جوان است و هم کارنامه‌ دارد. حتی یکی دو سال گذشته گفته می‌شد که مهرداد بذرپاش می‌تواند گزینه ریاست جمهوری باشد.

اما حالا به نظر می‌رسد سهم او حداقل شهرداری تهران است و می‌توان او را در این جایگاه دید. به خصوص که سردار طلایی هم نام مهرداد بذرپاش را به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی شهرداری اعلام کرده بود.

البته او از سه گزینه دیگر هم نام برده بود، سعید محمد، سردار دهقان و رستم قاسمی. اما درباره سعید محمد و دهقان یک نکته وجود دارد، اینکه آیا شهرداری تهران به چهره‌های نظامی می‌رسد؟

آن هم در شرایطی که محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران، اکنون در مجلس نشسته و نزدیکان او هنوز در خیابان بهشت هستند. بسیاری می‌گویند شهردار تهران از حلقه یاران و نزدیکان قالیباف است.

مجتبی عبدالهی، علیرضا جاوید، پژمان پشمچی‌زاده و مازیار حسینی چهار گزینه‌ای هستند که نامشان در لیست نزدیکان قالیباف آمده و گفته می‌شود کاندیدای بالقوه خیابان بهشت هستند. جعفر تشکری هاشمی، یکی از راه‌یافتگان به شورای شهر هم این چهار گزینه را تایید کرده و گفته نام آنها مطرح است.

روزنامه اعتماد هم سال گذشته اعلام کرده بود جلسه‌ای بین تیم انتخاباتی قالیباف و طلایی تشکیل شده و خروجی آن سه نام برای شهرداری تهران بوده، جواد شوشتری، علیرضا جاوید و پژمان پشمچی‌زاده. همان حلقه نزدیک به قالیباف.

با این همه همچنان باید منتظر ماند و دید بالاخره چه کسی شهردار تهران می‌شود؟




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: