کد خبر: ۲۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۹
مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح کرد:
‎ظرفیت‌های ورزشی منطقه آزاد کیش یک فرصت ملی و بین المللی است که در رونق اقتصادی منطقه نقش موثری دارد.
قلم‌نیوز: سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم معارفه عزیزاله فرضي پور سرپرست جدید موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش که عصر دوشنبه 15دی در سالن اجتماعات این موسسه برگزار شد؛ بر اهمیت مسابقات جام جهانی2022 قطر به عنوان فرصتی ارزشمند برای معرفی امکانات ورزشی جزیره کیش به مطرح ترین تیم های ورزشی دنیا تاکید کرد و گفت: برای تحقق این هدف ارزرشمند، ایجاد زیر ساخت های لازم و نوسازی برخی اماکن ورزشی از اهداف اصلی موسسه ورزش و تفریحات سالم است.

‎مداح با بیان این که تعامل سازنده میان "موسسه ورزش و تفریحات سالم، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و شرکت عمران، آب و خدمات این منطقه" موجب پیشرفت و توسعه ورزش كيش در سطح ملی و بین المللی خواهد شد اظهار داشت: جزیره کیش از ظرفیت ها ي قابل توجهی برای رشد ورزش در سطوح مختلف برخوردار است و این منطقه نسبت به دیگر مناطق کشور دارای مزيت هاي كم نظيري از جمله طبیعت، فضای ورزشی و تفریحات دریایی است.

وی تصریح کرد: امکانات ورزشی در جزیره کیش زمینه ساز توسعه ورزش های آبی و دریایی در سطح ملی و بین المللی است.

‎به گفته سید محمدرضا مداح جزیره کیش پایلوت برگزاری دوره های آموزشی غواصی درکشور است که این مهم می تواند زمینه ساز برگزاری مسابقات در رشته های مختلف ورزش های دریایی باشد و كيش به ویژه در رشته های نوپا و پرطرفدار به یک مرکز ملی و منطقه ای تبدیل شود.

‎مداح در ادامه خاطر نشان کرد: جزیره کیش به خاطر برخورداری از اماکن ورزشی متعدد، امکانات اقامتی مناسب و استاندارد در کنار زیبایی های طبیعی و هوای پاکیزه، به عنوان مقصد گردشگری ورزشی مطرح شده است.

‎عزیزاله فرضی پور سرپرست جدید موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نيز در این مراسم با اشاره به این که جزیره کیش در حوزه امور دریایی و تفریحی الگوي خوبي برای کشور است گفت: در حال حاضر 31 کلوپ غواصی و تفریحات دریایی در کیش فعالیت می کنند که بیش از 2هزار فرصت شغلی به طور مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه فراهم شده است.

‎فرضی پور افزود: در طول سال جمعیتی بالغ بر 1 میلیون و 500 هزار نفر از تفریحات دریایی استفاده می کنند و این حوزه گردش مالی عظیمی دارد .

‎وي افزود: ۹۵ درصد غواصی کشور در جزیره کیش و 5درصد در سایر نقاط کشور مانند قشم و شامل کشور انجام می شود.

‎فرضي پور درخصوص ارائه خدمات ۸۰۰ شناور تفریحی فعال در ایران گفت: از این تعداد 750 شناور تفریحی در جزیره کیش برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت می کنند.

‎گفتنی است در این مراسم ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران،آب و خدمات، سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و برخی از معاونان و مدیران شرکت های تابعه حضور داشتند

منبع: منطقه آزاد کیش
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: