کد خبر: ۲۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
باهدف آمادگی برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس
مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین اردوی کایت فویل کشور باهدف آمادگی ورزشکاران این حوزه برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.
قلم‌نیوز:جلیل حق‌گویان با اعلام این مطلب اظهار داشت: هیات قایقرانی منطقه آزاد قشم به مدت پنج روز میزبان پنج ورزشکار از استان‌های بوشهر، هرمزگان و دو منطقه آزاد کیش و قشم برای این اردوی تمرینی است.

حق‌گویان به پیش رو بودن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانژو چین و المپیک ۲۰۲۴ پاریس اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات کلاس کایت فویل کایت بردینگ در این رویداد‌ها فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی و آماده کردن ورزشکاران کشور برای حضور و کسب مدال در این مسابقات است.

به گفته وی، تمرکز بر رشته‌های ورزشی المپیکی دریایی متناسب با شرایط محیطی و اقلیمی جزیره می‌تواند کشورمان را به کسب مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی نزدیک کند.

مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: کایت بردینگ یکی از رشته‌های زیرمجموعه سیلینگ (بادبانی) است که از سال ۲۰۲۴ در رقابت‌های المپیکی حضور خواهد داشت.

گفتنی است، نخستین مرحله اردوی تمرینی کایت فویل کشور از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹ به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خاورمیانه می‌تواند یکی از مهم‌ترین قطب‌های توسعه ورزش‌های دریایی و بادبانی در کشور و خاورمیانه باشد.

منبع: برنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: