کد خبر: ۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
مرتضی ضامنی درباره آخرین جزئیات نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال ۴۰ هزار تاکسی نوسازی شوند، البته در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی مهم‌ترین موضوع توان خودروساز داخلی و ارائه تسهیلات به رانندگان است.
 قلم‌نیوز: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: در بحث نوسازی صرف تصمیم‌گیری ما در اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور مطرح نیست و باید توانایی دیگر دستگاه‌ها نیز در این بخش مورد سنجش قرار گیرد.

ضامنی با تأکید بر اینکه خودروهای ناوگان تاکسیرانی تنها پژو و سمند هستند، گفت: با توجه به اینکه ۴ ماه از سال جاری گذشت، اما هنوز تکلیف خودروهای یورو۵ مشخص نیست و به عقیده من باید از شرکت خودروساز پرسید که اگر قرار بر تولید خودرو با سطح آلایندگی یورو ۵ باشد چه تعداد دستگاه تاکسی می‌تواند تولید و عرضه کند.

او بیان کرد: اگر شرایط مهیا باشد و دیگر نهادها مانند محیط زیست، خودروساز و وزارت صمت فعالیت جدی داشته باشند، ظرف مدت دو سال می‌توانیم تمام ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده ناوگان تاکسیرانی کشور را نوسازی کنیم.

منبع: خبرنگاران جوان

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: