کد خبر: ۱۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو از آغاز به کار واحد سیار معاینه فنی خودرو شماره ۶ در غرب تهران خبر داد.

به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروها، سید نواب حسینی در توضیح این واحدهای سیار تک خطه معاینه فنی که با هدف دسترسی مناسب‌تر شهروندان به خدمات معاینه فنی ایجاد شده گفت: در صورت نیاز با برنامه ریزی قبلی به مناطقی از شهرداری که فاقد مرکز معاینه فنی خودرو و یا تقاضای بیشتر است منتقل و ارائه خدمات می‌کنند. در حال حاضر شهر تهران دارای ۱۶ مرکز معاینه فنی ثابت با ۴۶ خط معاینه فنی و ۸ واحد معاینه فنی سیار تک خطه که ۶ واحد از آن فعال و کد نرم افزار سیمفا وزارت کشور را برای فعالیت دریافت کرده‌اند است. شایان ذکر است دو واحد سیار باقیمانده آماده بهره برداری و تنها منتظر دریافت مجوزهای لازم جهت شروع به کار است.

حسینی منش در خصوص میزان مراجعات در دو ماه ابتدای سال افزود: دراین دو ماه در حدود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۴ درصد رشد مراجعات داشته‌ایم. بدون تردید این افزایش مراجعات در طول سال ۹۸ ادامه خواهد داشت و بر اساس پیش بینی انجام شده آمادگی لازم برای پذیرش ۲/۲ میلیون دستگاه خودرو در این سال در مراکز شهر تهران شامل توسعه مراکز و خطوط معاینه فنی، افزایش شیفت کاری و پشتیبانی فنی برنامه ریزی گردیده است.

وی در ادامه در ارتباط با فعالیت اکیپ‌های سیار تست کنار جاده‌ای اظهار کرد: با عنایت به اثر بخشی کارکرد و فعالیت این واحدها در کنترل و پایش مضاعف وضعیت آلایندگی خودروهای دیزل سنگین در حال تردد در شهر و کاهش چشم گیر آلودگی در سال ۹۷ فعالیت این اکیپ‌ها به همراه پلیس راهور در سال ۹۸ منسجم‌تر و تشدید یافته است. در این دو ماه ۱۰۳۶ دستگاه خودرو سنگین در سطح شهر مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفته که از این تعداد ۹۱ درصد از آن دارای معاینه فنی و ۹ درصد از آن فاقد معاینه فنی بوده است. ۱۵۵ دستگاه خودروی دارای معاینه فنی در ارزیابی مجدد از تست آلایندگی مردود و معاینه فنی آن ابطال شده است. در مجموع ۲۴۶ دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی توسط پلیس اعمال قانون و جریمه گردیده اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی ضمن اعلام تغییر شماره تماس سامانه پاسخگو در توضیح آن افزود: این مجموعه با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر در پاسخگویی به شهروندان نسبت به تغییر سیستم مخابراتی و استفاده از سیستم VOIP سازمان فاوای شهرداری تهران با دسترسی و امکانات جدید اقدام نموده و شماره جدید ۹۶۰۰۶۰۰۰ جایگزین شماره پیشین ۴۱۷۸۷ گردیده است. شهروندان می‌توانند جهت هر گونه سوال یا مشکل در خصوص مراکز شهر تهران با این سامانه تماس بگیرند.

بر اساس این گزارش، حسینی منش تاکید کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود با توجه به خلوتی مراکز در ایام ماه مبارک رمضان هر چه زودتر نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. در حال حاضر روزانه در حدود ۵۵۰۰ دستگاه خودرو با پراکندگی و توزیع مناسب به مراکز مراجعه می‌کنند و شهروندان می‌توانند در کمتر از نیم ساعت با مراجعه به هر کدام از مراکز نسبت به انجام معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: