کد خبر: ۱۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حناچی مطرح کرد:
شهردار تهران گفت: طراحی و ساخت شهرک‌های سینمایی مستقیماً در شرح وظایف شهرداری نیست اما اگر پروژه‌ای در این راستا ارائه شود حتماً از آن حمایت خواهیم کرد.

به گزارش قلم، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه بازدید از سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره رویکردهای کلان فرهنگی و هنری شهردای تهران گفت: یکی از شعارهایی که بنده در زمان ارائه برنامه‌هایم در شورای شهر مطرح کردم، اقتصاد مبتنی‌بر فرهنگ بود. در اقتصاد مبتنی‌بر فرهنگ هم شما ناچارید و باید بر ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شهر تأکید کنید. در شهرهای هوشمند دنیا با سرمایه‌گذاری بر روی همین ارزش‌ها تولید ثروت می‌کنند. یعنی علاوه‌بر تأکید بر ارزش‌های فرهنگی خود، همزمان تولید ثروت هم می‌کنند. با این نگاه تمامی ارزش‌های بی‌بدیل یک شهر شامل هر آن چیزی که عقلا جزو ارزش‌ها و نیازمند حفاظت محسوب می‌شود، در دایره توجه و دستورکار شهرداری هم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: این رویکرد هم تنها شعار و رویکرد ما نیست بلکه یونسکو در سال گذشته «اقتصاد مبتنی‌بر فرهنگ» را به‌عنوان اصلی‌ترین شعار خود در جهان مطرح کرد و واقعیت هم این است که اکثر شهرهای موفق دنیا هم با سرمایه‌گذاری در همین بخش‌ها توانستند توسعه، حتی به معنای اقتصادی آن را محقق کنند. جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری برای جذب سرمایه در همین راستا تعریف می‌شوند و ما هم تلاش داریم در شهر تهران چنین رویکردی را دنبال کنیم.

حناچی درباره پیگیری احیا و بازسازی برخی از لوکیشن‌های تاریخی تهران در قالب پروژه‌هایی مانند شهرک سینمایی جهت تولید فیلم‌های مرتبط با تاریخ معاصر پایتخت هم گفت: هرچند طراحی و ساخت شهرک‌های سینمایی مستقیماً در شرح وظایف شهرداری نیست اما اگر پروژه‌ای در این راستا ارائه شود حتماً از آن حمایت خواهیم کرد.

وی در عین حال تأکید کرد: مختصات فعلی تهران هم ارزش‌ها و ظرفیت‌های لازم جهت استفاده به‌عنوان لوکیشن‌های سینمایی را دارند. مانند محله عودلاجان، کوچه میرمحمود وزیر، بازارچه‌ها و… همه این‌ها زمینه‌های کافی برای ساخت فیلم‌های سینمایی را دارند. ما هم یکی از وظایفمان در شهرداری، پیدا کردن، تثبیت و مرمت این میراث است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: