کد خبر: ۱۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
در پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر مشهد صورت گرفت؛
9 اردیبهشت روز ملی شوراهاست که به همت دولت اصلاحات آغاز به کار شوراها در سراسر کشور رقم خورد و و مردمی ترین نهاد کشور شکل گرفت و انتخابات شوراها به عنوان یکی از اصول مغفول مانده قانون اساسی برگزار شد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، لایحه قرارداد احداث، تجهیز، راه اندازی و بهره برداری از پارک ۸۸ هکتاری طرق در پناه و هفتمیم جلسه علنی شورای شهر مشهد تصویب شد.
محمدرضا حیدری، رییس شورای شهر مشهد در ابندای جلسه با بیان اینکه در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نمادهایی شکل گرفته که هیچ هماهنگی ای با الگوی زیارت ندارد، اظهار داشت: حال پس از 20 سال از شروع طرح نوسازی این بافت، قرار است اصلاحاتی انجام شود که سخت و پرهزینه است ولی تلاش می کنیم با حرکت به سمت و سوی معماری هویت ساز، نقایص را برطرف سازیم و ایجاد تعادل بین مدرنیته و سنت می تواند به هویت شهر کمک و هویت و فرهنگ آن را حفظ کند.
وی ضمن تبریک نیمه شعبان افزود: مفهوم انتظار بزرگ‌ترین مفهوم در حوزه مهدویت است که ماندگارترین تعبیر امید را تداعی می‌کند و مفهوم انتظار یعنی منتظران زمینه‌های عدالت و برابری را در سطح جامعه بگسترانند.
حیدری به روز جهانی زمین پاک اشاره کرد و گفت: نقش سمن‌ها و انجمن‌های تخصصی در فعالیت های آموزشی زمین پاک بسیار تاثیرگذار و حایز اهمیت است چیزی که ما در ابعاد مختلف در کشور و به خصوص در کلانشهرها با آن مواجهیم.
رئیس شورای اسلامی مشهد سالروز تاسیس سپاه پاسداران اسلامی را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران این روزها ۴۰ ساله شده و این در حالیست که آمریکا نهاد قانونی ما به اسم سپاه را تروریست خوانده و توهینی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین میراث ماست داشته است و ما این اقدام را محکوم می کنیم.
حیدری به بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار اشاره کرد و افزود: معماران در حقیقت معمار حیات آینده بشر هستند و سازه هایی که طراحی می کنند می تواند بخش از هویت شهر شوند و به نمادهای جاودان شهری یا کشوری تبدیل شود و به همین مناسبت چهارشنبه همایش روز معمار در تالار شهر برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: 9 اردیبهشت روز ملی شوراهاست که به همت دولت اصلاحات آغاز به کار شوراها در سراسر کشور رقم خورد و و مردمی ترین نهاد کشور شکل گرفت و انتخابات شوراها به عنوان یکی از اصول مغفول مانده قانون اساسی برگزار شد.
در ادامه جلسه مناسبت روز معمار از دکتر علیرضا رضوانی و دکتر نظافت از دو پیشکسوت معماری مشهد در حوزه تدریس و کار حرفه ای تقدیر بعمل آمد.
در پنجاه و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین تصویب لایحه قرارداد احداث، تجهیز، راه اندازی و بهره برداری از پارک ۸۸ هکتاری طرق به تصویب اعضا رسید
همچنین لایحه نحوه اخذ سهم سرانه خدماتی از اراضی هاشیمه ۶۲ نیز تصویب شد.
در ادامه لایحه تحصیل حریم بزرگراه آزادی (محور خاتم) با رای اکثریت اعضا تصویب شد.
لایحه آیین‌نامه نحوه شناسایی و جمع آوری متکدیان نیز تصویب شد.
در پنجاه و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه نامگذاری چند بوستان‌ و یک خیابان واقع در منطقه ۱۱ تصویب و تعدادی از طرح ها و لوایح اعلام وصول شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: