کد خبر: ۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
پنتاگون:
مقامات پنتاگون با اشاره به عواقب احتمالی فقدان بودجه جامع برای یک سال کامل، هشدار دادند که تاخیر در ساخت و توسعه تسلیحات مافوق صوت، باعث شکست واشنگتن در رقابت تسلیحاتی با پکن خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اسپوتنیک، طرح‌ و برنامه‌های مرتبط با هزینه‌کرد به ویژه هزینه‌های نظامی آمریکا به طور معمول در معرض بررسی و ارزیابی دقیق کنگره هستند و در نتیجه مناقشات حزبی و سیاسی، پنتاگون برای تصویب بودجه‌ها معمولا با مشکل روبه‌رو می‌شود و مقامات وزارت دفاع آمریکا بر این باورند، تداوم این روند به شکست واشنگتن در رقابت تسلیحاتی با پکن منجر می‌شود.

به گفته مقامات پنتاگون، این تاخیر در روند تصویب بودجه، متعاقبا به تاخیر در توسعه تسلیحات مافوق صوت و همچنین پهپادها خواهد شد که در نتیجه شکست آمریکا در رقابت تسلیحاتی با چین را به همراه خواهد داشت.

نیروی هوایی آمریکا به‌تازگی با هدف پیشی گرفتن از ارتش چین، تمرکز خود را روی توسعه جنگنده‌های پیشرفته و سایر سامانه‌های نظامی معطوف کرده است.

فرانک کِندال، معاون فرمانده نیروی هوایی آمریکا در نشستی تاکید کرد: نباید زمان را هدر بدهیم. از زمانی که این ایده شکل گرفت تا به امروز، دو سال زمان را هدر دادیم. بدون بودجه کافی، یک سال دیگر را هم از دست خواهیم داد.

هایدی شیو، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز گفته است که «چین هزینه بسیار زیادی را برای آزمایش(تسلیحات) صرف می‌کند در حالی که آمریکا با کسری بودجه روبه‌رو است.

مقامات ارشد پنتاگون با تاکید بر اجتناب از هر اقدامی که امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد، از اعضای کنگره آمریکا درخواست کرده‌اند که تا ژانویه سال ۲۰۲۴، درباره بودجه به توافق برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: