کد خبر: ۴۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
رزمایش مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان با عنوان «مصطفی کمال آتاتورک – ۲۰۲۳» و با حضور پرسنل نظامی دو کشور آغاز شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، رزمایش تاکتیکی مشترک میان ترکیه و جمهوری آذربایجان با حضور بالغ بر ۳۰۰۰ پرسنل نظامی از گروه‌های مختلف نیروهای مسلح هر دو کشور، ۱۳۰ دستگاه خودروی زرهی، حدود ۱۰۰ خودروی توپخانه، بیش از ۲۰ هواپیما و بالگرد و همچنین تجهیزات مهندسی و قایق‌های کوچک آغاز شده است.
بنابر گزارش وب سایت دولت آذربایجان، این رزمایش وظایف مختلفی را در زمینه استفاده از توپخانه، تجهیزات هوانوردی و سایر نیروها در عملیات نظامی با استفاده از روش‌های رزمی مدرن، سازماندهی فعالیت‌های آنها در تعامل، ساخت پل‌های شناور برای باز کردن گذرگاه بر روی رودخانه‌ها و فرود در اعماق دشمن فرضی انجام می‌دهد.

تمرکز اصلی تمرینات تاکتیکی مشترک در رزمایش مصطفی کمال آتاتورک – ۲۰۲۳ بر تضمین قابلیت همکاری رزمی، بهبود مدیریت، تبادل تجربه و افزایش حرفه‌ای بودن نیروهای نظامی در تعامل با یکدیگر قرار دارد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای آورده است که این رزمایش که به مناسبت یک‌صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه برگزار می‌شود، در باکو، نخجوان و مناطق آزاد شده در قره‌باغ آغاز شده است.

این رزمایش که با هدف افزایش تعامل و هماهنگی میان ارتش‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود تا ۲۵ اکتبر (سوم آبان‌ماه) ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: