کد خبر: ۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حناچی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
شهردار تهران در خصوص افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: قیمت قیمت تاکسی، ‌اتوبوس و مترو مانند سال‌های گذشته برابر با نرخ رشد تورم افزایش یافته است.
به گزارش قلم، پیروز حناچی شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ در صورت استقبال بیشتر از دوچرخه‌های اشتراکی هزینه استفاده از آن‌ها را کاهش خواهیم داد.

وی در خصوص افزایش کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: قیمت تاکسی، ‌اتوبوس و مترو مانند سال‌های گذشته برابر با نرخ رشد تورم افزایش یافته است.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طبق قانون یک سوم هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بر عهده مصرف کننده و دو سوم دیگر بر عهده شهرداری و دولت است، آیا امکان دارد که برای استفاده از دوچرخه‌های بی دود هم شهروندان تنها یک سوم هزینه را پرداخت کنند؟ گفت: ما این موضوع را توسط بخش خصوصی اجرا کرده‌ایم و هرچقدر هم که استقبال از این دوچرخه‌ها افزایش یابد کاهش هزینه‌ها هم امکان پذیر خواهد بود و اتفاقی که در حال رخ دادن است، سرمایه گذاری این شرکت‌ها برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه است که شرایط موجود حاکی از خوب بودن این تجربه است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت مترو اعلام کرده سقف حضور مسافران در قطارهای مترو تنها دو ساعت است و پس از آن باید بلیت جدید تهیه کنند، گفت: هزینه مترو در دنیا ارتباط مستقیمی با طول مسافت دارد و هزینه استفاده از مترو با تعداد ایستگاه‌ها متغیر خواهد بود و از آنجایی که این تصمیم به تازگی گرفته شده پس از بررسی بیشتر جزئیات آن را بیان خواهم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: