کد خبر: ۱۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
شهردار مشهد:
وظیفه مهم اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور تامین منابع مالی آن هم با پیش بینی قیمت ارز است.
به گزارش قلم نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهردار مشهد با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت هرساله اجرای پروژه های قطارشهری هر چقدر برای این پروژه ها منابع تامین کنیم ضرر نخواهیم کرد، گفت: لذا تامین منابع مالی اولویت ما در اجرای خطوط قطارشهری مشهد است و اتحادیه نیز باید دغدغه اش تامین منابع مالی باشد.

محمدرضا کلائی امروز در نشست هم اندیشی هیات مدیره اتحادیه شرکت های قطارشهری کشور افزود: تشکیل اتحادیه و فعالیت آن یک نکته مثبت است اما از آن چیزی که می تواند باشد فاصله دارد.
وی اضافه کرد: یکی از چالش هایی که امسال برای اجرای پروژه های قطارشهری داریم تامین منابع مالی است که تجربه 10 ساله ما نشان می دهد هر زمان از هر محلی برای اجرای خطوط قطارشهری تامین مالی کرده ایم ضرر نکرده ایم و با گذشت زمان دیده ایم که به نفع مان هم بوده است.
وی با بیان اینکه دو سال قبل اجرای هر کیلومتر قطارشهری 240 میلیارد تومان هزینه داشت اما اکنون 750 میلیارد تومان هزینه دارد، اظهار کرد: لذا اگر در همان زمان از هر محلی می توانستیم برای اجرای خطوط تامین مالی کنیم به نفع مان بود.
کلایی تصریح کرد: بر این اساس وظیفه مهم اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور تامین منابع مالی آن هم با پیش بینی قیمت ارز است.
شهردار مشهد ادامه داد: زمانی گفته می شد چرا از بانک وام می گیرید و به چاه مترو می ریزید ولی اکنون می بینیم که ضرر نکرده ایم و فوق آن بدهکار بانک شدیم که با استفاده از بند "و" 4400 میلیارد تومان از بدهی ها را تهاتر کردیم.

وی اظهار کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی موجود در کشور اگر بتوانید با هماهنگی و پیگیری این موضوع را جا بیاندازیم موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

کلایی ادامه داد: با توجه به تعهدی که به مردم داریم اگر اتحادیه موفق به تامین منابع مالی نشود خودمان برای تامین منابع مالی اجرای خطوط قطارشهری مشهد وارد عمل خواهیم شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: