کد خبر: ۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
موسوی و کروبی نمی‌خواستند رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد که خسارات زیادی به کشور زده بود ادامه پیدا کند؛ بنابراین اگر قرارا ست عذرخواهی صورت بگیرد هم نظام باید عذرخواهی کند و هم سران معترضان.
به گزارش قلم نیوز علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه اصفهان در جمع دانشجویان به سخنرانی و پاسخ به پرسش های دانشجویان پرداخت که مهم ترین اظهارات وی در ادامه منتشر می شود.



گاهی شورای عالی امنیت ملی در کار قوه قضاییه دخالت می‌کند و کار مجلس را محدود می‌کند؛ برای مثال در موضوع حصر خانگی رهبران اعتراضات سال ۸۸ استدلال می‌کنند که مصوبه شورای عالی امنیت ملی در موضوع حصر مطرح است. البته شورای عالی امنیت ملی در مواقع خاص بحران که کشور را آشوب فراگرفته است این حق را دارد که رهبران یک اعتراض یا آشوب را برای مدت زمان کوتاهی از بدنه اعتراضات جدا کند، اما در ادامه دیگر حق ندارد بدون حکم مقام قضایی رهبران اعتراضات را برای سالهای زیادی در حصر نگه دارد؛ بنابراین شورای عالی امنیت ملی گاهی جای قوه قضاییه را می‌گیرد چون به غیر از قوه قضاییه کسی حق ندارد مجازات تعیین کند.

در جلسه‌ای که با یکی از مقامات قضایی داشتیم موضوع حصر خانگی رهبران اعتراضات سال ۸۸ را مطرح کردم که این مقام قضایی به من گفت  رهبران اعتراضات سال ۸۸ که مجازات نشده‌اند چرا که در یک خانه هستند. من در جواب گفتم اگر این گونه است خود شما بیایید ۱۰ روز در یک خانه که تمام اتاق‌هایش شنود کار گذاشته شده محبوس شوید و ببینید که چه طعمی دارد. آن وقت می‌گویید که این رهبران که شش سال در حبس هستند هنوز مجازات نشده‌اند.

آسیبی که گاهی مخل قانون اساسی است ورود قوه قضاییه به مواردی است که در آن جا قانون وجود دارد. برای مثال هیأت نظارت بر مطبوعات درباره تخلف یک روزنامه جلسه‌ای گذاشته است و نتیجه این می‌شود که تذکری به یک نشریه داده شود اما بعد از آن جلسه می‌فهمیم که آن نشریه یا روزنامه توقیف شده است؛ چرا که دادستان تشخیص داده است آن روزنامه باید توقیف شود. پس در این صورت کار هیأت نظارت بر مطبوعات کاملا فرمالیته می‌شود.

گاهی عده‌ای حفظ نظام را بهانه می‌کنند و به بهانه حفظ نظام قانون را زیرپا می‌گذارند. ما برای رسیدن به یک امر مقدس نمی‌توانیم از یک وسیله نامقدس استفاده کنیم. البته حفظ نظام چیز واجبی است، اما برای حفظ آن نمی‌توانیم از یک وسیله نامقدس استفاده و قانون اساسی را نقض کنیم.

درباره ممنوع التصویری رئیس‌جمهور دولت اصلاحات هیچ مستندی وجود ندارد که این کار قانونی باشد و دادستان تهران هم هیچ مستندی ارائه نکرده است؛ بنابراین این ممنوع التصویری غیر قانونی است.

برخی افراد در مجلس خبرگان حرف‌های زیادی دارند، ولی نمی‌گویند چون سرنوشت آنانی را که انتقاد کرده‌اند دیده‌اند. البته این را باید بگویم که نظر مقام معظم رهبری این نیست. ایشان به صراحت گفته‌اند که کسی ممکن است برخلاف رهبری حرف بزند اما باید آزاد باشد. منتهی کسانی را سراغ داریم که کاسه داغ‌تر از آش هستند و می‌خواهند از ولایت فقیه بت بسازند.

اعتقاد دارم که موسوی و کروبی خطا کردند اما آن‌ها تنها خطاکار نبودند. این که موسوی و کروبی را منتسب به آمریکا و اسرائیل و فلان جا بکنیم کار صحیحی نیست؛ چراکه اصلا آن‌ها منتسب به جایی نبودند؛ فقط نباید اعتراضات را ادامه می‌دادند؛ بنابراین موسوی و کروبی طرحی برای فتنه نداشتند و این چیزهایی بود که خودمان بافتیم و به آن‌ها نسبت دادیم. حتی یک عده‌ای ۲۵ خرداد ۸۸ به نفع نظام بیرون آمدند و شعار دادند. قضیه این است که موسوی و کروبی نمی‌خواستند رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد که خسارات زیادی به کشور زده بود ادامه پیدا کند؛ بنابراین اگر قرارا ست عذرخواهی صورت بگیرد هم نظام باید عذرخواهی کند و هم سران معترضان.

اعتقاد دارم حیطه وظیفه سپاه پاسداران باید مربوط به فعالیت‌های نظامی باشد و ورود سپاه به اقتصاد و سیاست را نمی‌پسندم همانطور که امام (ره) در جایی فرمودند به سپاه چه مربوط است که در مجلس چه می‌گذرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: