کد خبر: ۴۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلید منبع قدرت ما فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: در جنگ حدود ۵۰۰۰ معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید شدند که نشان می‌دهد نسبت کل شهدای معلم و دانش آموز به کل شرکت کنندگان جنگ یک نسبت کاملاً متفاوت و متمایز است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، صحرایی در آیین رونمایی از سردیس دو معلم شهید با تبریک روز ملی شهید و نگاه حضرت امام در نامگذاری چنین روزی و تشکیل بنیاد شهید گفت: هر کشوری منابع قدرتی دارد، بعضی از منابع قدرت در بین کشورهای مختلف یکسانند، جمعیت، تمدن و اقتصاد یک منبع قدرت است؛ بعضی از منابع قدرت در بعضی از کشورها به آن کشور اختصاص دارد، در کشور ما بی‌تردید کلید منبع قدرت، فرهنگ ایثار و شهادت است که شهید تجلی آن می‌شود.

وی در تعریف مقام شهید گفت: کسی که خدا او را انتخاب کرده و همین بس که بدانیم شهدای دفاع مقدس برگزیدگان ملت و سرافراز ایران بودند؛ اگر قرار بود هر کسی به جبهه می‌رود شهید شود الان باید یک میلیون شهید داشتیم؛ شهدای ما واقعا از طرف خدا انتخاب شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جنگ یک دفاع مقدس بود افزود: در تاریخ بشریت یک انقلاب نو پای دینی بود که مورد هجمه تمام کفر قرار گرفت، هر حمله‌ای به آن شد اما توانست مقاومت کند و اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده که هیچ اتفاقی در هیچ گوشه جهان نمی‌افتد مگر اینکه این کشور و این نظام در نتیجه‌گیری آن به نفع مستضعفان نقش آفرین است و این برکت خون شهداست.

صحرایی با اشاره به اینکه این کار نمادین گرامی داشت یاد دو معلم شهید است ادامه داد: در جنگ حدود ۵۰۰۰ معلم و ۳۶ هزار دانش آموز نیز شهید شدند؛ نسبت کل شهدای معلم و دانش آموز به کل شرکت کنندگان جنگ یک نسبت کاملاً متفاوت و متمایز است؛ معلم‌ها و دانش آموزان پیش از عملیات درس می‌دادند و درس می‌خواندند و وقت عملیات رزمنده و مجاهد بودند و می‌جنگیدند؛ این رفتار چیزی بود که امروز نتیجه آن شد اقتدار ما و برای ادامه مسیر به همین فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی نیاز داریم.

وی تمام فرهنگ‌های دیگر را ذیل این فرهنگ دانست و عنوان کرد: هیچ خوبی و فضیلتی بالاتر از ایثار و از خود گذشتگی نیست. یاد شهید رجایی و شهید باهنر باید در عمل زنده نگه داشته شود؛ شهید رجایی درباره آموزش و پرورش می‌گوید وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت و نگهداری معلمان و معلم اگر درست باشد همه چیز درست می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: