کد خبر: ۴۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی هماهنگی همکاران خانواده ارتباطات، نظارت و مانیتورینگ مستمر، شبکه ارتباطی کشور به صورت پایدار در فرایند انتخابات برقرار بود و برای نخستین بار، ۹۹ درصد استعلامات احراز هویت از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی تا شهرها به صورت برخط انجام شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، روز جمعه ۱۱ اسفندماه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و طبق اعلام مسئولان ارتباطات کاملا برقرار بود و به شکل پایدار آرا در شعب از مردم اخذ می‌شد چراکه در چند ماه گذشته در بخش‌های گوناگون وزارت ارتباطات با کار جهادی اقدامات مهم انجام شده، حتی در دورترین نقاط کشور هم امکان اخذ رأی فراهم شده است.

در این راستاا به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است بیش از ۲۰۰ نفر از متخصصان حوزه ارتباطات در وزارت کشور برای ایجاد پایداری سامانه‌های انتخابات، بصورت شبانه‌روزی در حال تلاش بودند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با حضور در اتاق وضعیت ستاد انتخابات در وزارت کشور بر پایداری شبکه ارتباطی کشور نظارت کردند.  

براساس اعلام این سازمان در پی هماهنگی همکاران خانواده بزرگ ارتباطات، نظارت و مانیتورینگ مستمر، شبکه ارتباطی کشور به صورت پایدار در فرایند انتخابات برقرار بود و برای نخستین بار، ۹۹ درصد استعلامات احراز هویت از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی تا شهرها به صورت برخط انجام شد.

طبق اعلام رگولاتوری ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر لاجوردی، جانشین وزیر در حوزه ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات را به سمت رئیس ستاد انتخابات وزارتخانه منصوب کرده بودند. همچنین همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای مخابرات، همراه اول و ایرانسل که از ماه‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای آماده‌سازی شبکه ارتباطی کشور بودند، در طول برگزاری انتخابات، به صورت شبانه‌روزی در نقاط مختلف کشور و شرایط آب‌و هوایی همراه با برف و کولاک، برای ایجاد و حفظ پایداری زیرساخت‌های ارتباطی کشور و خدمات دولت الکترونیک در حال آماده باش بودند.  

همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات ایران هم به جزئیات جدیدی از پایدار ارتباطات در روز برگزاری انتخابات اشاره کرده است. مجید سلطانی در این زمینه اظهار کرد: متخصصان شرکت مخابرات ایران با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز در تامین امن‌ترین بسترهای ارتباطی با افزایش سطح پوشش و پایداری شبکه، رکورد اجرای انتخاباتی امن و آرام را شکستند و حقیقتا گل کاشتند.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی مخابرات در برگزاری انتخابات گفت: بخش عمده‌ی پوشش ارتباطی شعب انتخاباتی بر دوش شرکت مخابرات بود که با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر همکاران این دستاورد مهم ارتباطی رقم خورد.

سلطانی  در ادامه با تاکید بر نقش سازنده تمامی بخش‌های مخابراتی کشور در مدیریت هرچه بهتر تامین ارتباطات در انتخابات کشور افزود: همکاری هزاران نفر در شرکت مخابرات ایران در حوزه‌های معاونت شبکه، امور ایثارگران، مرکزحراست و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل ستاد و مناطق مخابرات در سراسر کشور، برگزاری بهینه همراه با امنیت را برای انتخابات الکترونیکی در سراسر کشور میسر ساختند.

وی افزود: این شرکت پس از ماه‌ها فعالیت شبانه‌روزی، تمامی فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کشور را به شبکه فیبرنوری تجهیز کرده و طی روزهای منتهی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با ۴۸ ساعت تلاش مستمر و بی‌خوابی در شرایط دشوار در نقاط برف گیر و صعب العبور و در مواجه با سیلاب، زمینه برگزاری پیشروترین انتخابات تاریخ ایران اسلامی را فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر بهینه‌سازی شبکه ارتباطی در تمام بخش‌ها اعم از ثابت، سیار و دیتا در طول برگزاری انتخابات گفت: با برنامه‌ریزی و استقرار گروه‌های فنی برای رفع خرابی احتمالی و افزایش پهنای باند قبل از انتخابات که با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای انتخاباتی و همچنین، سرویس تجهیزات تغذیه نیرو، انجام می‌شد توانستیم در انجام این وظیفه خطیر سر بلند و مصداقی بر رستگاری خود و خشنودی خداوند باشیم.

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران، سلطانی در پایان به نمایندگی از خانواده بزرگ شرکت مخابرات ایران در سراسرکشور، خاطرنشان کرد: این موفقیت را به مردم شریف ایران تبریک گفته و آمادگی خود را در انجام وظیفه و خدمتگزاری به ملت شریف ایران تحت زمامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای در مراحل پیش رو اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: