کد خبر: ۴۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
اوجی:
وزیر نفت گفت: میزان کاهش دما در روز های اخیر باعث جهش مصرفی شده که تا امروز سابقه نداشته است ولی به امید خدا تا این لحظه هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، «جواد اوجی» وزیر نفت چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمای اسفند امسال بی سابقه بود، گفت: برخی این هوا را به سرمای سیبری تعبیر می‌کنند. این‌میزان کاهش دما باعث جهش مصرفی شده که تا امروز سابقه نداشته است ولی به امید خدا تا این لحظه هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم.

اوجی با تاکید بر اینکه مردم همکاری بیشتری را در بحث بهینه مصرف کردن داشته باشند، خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین سوخت خانگی تجاری ،تامین سوخت گاز و مایع نیروگاه در دست انجام است و امسال یک میلیارد لیتر بیشتر سوخت به نیروگاه ها داده شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه "کشور ما صاحب رتبه دوم ذخایر گازی دنیاست" گفت: در هیچ جای دنیا چنین شبکه گازرسانی وجود ندارد. در شهرها نزدیک ۹۸ درصد و روستاها نزدیک ۸۷ درصد گازرسانی شده است. خواهشم این است همه هموطنان به خصوص در این چند روز که هوا سردتر هم می‌شود، با بهینه مصرف کردن، لباس گرم پوشیدن در منزل، نگه داشتن دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۲ درجه و خاموش کردن سیستم گرمایشی اضافه کمک کنند.

اوجی وضعیت قرمز در مازندران را تکذیب کرد و عنوان کرد: تمام استان‌های سردسیر در شمال، شمال شرق و شمال غرب که به سرشاخه‌ها می‌رود در حالی که میادین گازی و پالایشگاه‌ها عمدتا در جنوب کشور است و ۱۸۰۰ کیلومتر خط لوله کشیده شده تا به سرشاخه‌ها مثلا تا استان گلستان و مازندران و خراسان شمالی رسیده است. در این مسیر اگر مصارف خیلی بیش از اندازه باشد معلوم است که در آخر خط لوله افت فشار ایجاد می‌شود ولی تا این لحظه هیچ جای کشور شاهد افت فقشار و قطع گاز نبودیم.

وزیر نفت با اشاره به افزایش تولید بنزین در این دولت خاطر نشان کرد: در شهریور ۱۴۰۰ در زمان تحویل دولت، تولید بنزین ۹۶ میلیون لیتر در روز بود ولی امروز حدود ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین در روز را شاهد هستیم. برنامه این است که پالایشگاه‌های جدید را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه دولت قبل اعتقادی به پالایشگاه‌سازی نداشت و حتی آن را کثافت‌کاری می‌دانست گفت: همین باعث شد که امروز در تامین بنزین یا یربه یر شود یا ناترازی داشته باشیم اما در این دولت به محض شروع، پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی را شروع کردیم و پالایشگاه‌های دیگر را که صحبتش بود به مرحله اجرا گذاشتیم و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۳ اولین پالایشگاهمان ایجاد شود.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه همزمان با سردی هوا و تعطیلات هفته قبل مصرف بنزین به نزدیک ۱۳۳ میلیون لیتر رسید، بیان کرد: حمل و نقل و لجستیک بنزین ما توسط تانکرهای نفت‌کش صورت می‌گیرد و با توجه به سرما و صعب‌العبور بودن جاده‌ها همکاران ما خیلی خوب هم تامین سوخت جایگاه‌های سوخت و هم تامین سوخت مایع صنایع و نیروگاه‌ها و حتی فرودگاه‌ها را به خوبی انجام دادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: