کد خبر: ۴۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
دبیر هیئت دولت با اشاره به گزارش وزیر کار از پیشرفت اجرای طرح کالابرگ ابراز امیدواری کرد که این طرح در تثبیت و جلوگیری از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها در بازار موثر باشد.
به گزارش  قلم نیوز و به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای هیئت وزیران پیرو سفرهای «دهه فجر»، گزارشی از نظرات و پیشنهادات و نتایج جلسات مختلف را ارائه کردند و تصمیم‌گیری‌هایی نیز در این زمینه اتخاذ شد و رئیس‌جمهوری دستوراتی صادر کرد.

وی افزود: مثلاً در زمینه گلایه از «مدیران پروازی» که در استان‌های حاشیه‌ای بود، رئیس‌جمهوری دستور داد معاونت اجرایی با همکاری دستگاه‌های مرتبط، بررسی مورد به مورد انجام دهند تا مواردی که ضرورتی ندارد، استفاده از مدیرانی که در منطقه عملیاتی مستقر نیستند، انجام نشود.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: وزیر کار هم گزارشی از پیشرفت اجرای طرح کالابرگ که برای عید تا عید («فجر تا فطر») ارائه کرد که نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی از این طرح به‌ویژه در دهک‌های پایین‌تر جامعه انجام شده است. امیدواریم این امر در تثبیت و جلوگیری از افزایش بی‌دلیل قیمت‌ها در بازار موثر باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات جدید هیئت وزیران، گفت: باهدف تقویت اشراف و نظارت بر فرآیندهای مختلف واردات و توزیع کالاها یا تولید و توزیع آن‌ها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آیین‌نامه‌ای مصوب شد تا سامانه‌های هوشمندی که در این زمینه ایجاد شدند باسرعت بیشتری تکمیل و اتصال آن‌ها بهم انجام شود تا با اشراف اطلاعاتی کامل از قاچاق جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد، شورای عالی محیط‌زیست، ضوابط کلی مکانی، زمانی و گونه‌ای شکار و صید را مشخص کند، چارچوب‌ها مشخص شود تا کاملاً در قالب آن ضوابط مشخص و دقیق سازمان محیط زیست بتواند نظارت موثرتر و بهتری برای حفاظت از گونه‌ها داشته باشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: آیین‌نامه دیگری هم مصوب شد که براساس آن در راستای دستور رئیس‌جمهوری برای نظارت میدانی از وزارت نیرو باهدف سرعت‌بخشی به ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر که فرایندهای اخذ مجوز آن عملاً مقداری کند بود، پیش‌بینی‌هایی انجام شد تا باسرعت بالاتری فرایندهای اخذ مجوز و ایجاد زیرساخت‌های فنی با در نظرگرفتن تخفیفات قانونی در واگذاری منابع و زمین‌ها، عملی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: