کد خبر: ۴۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
پس از ۱۷ ماه پیگیری کارگروه فنی آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس نفس تازه در کالبد دریاچه چیتگر دمیده شد و انتقال حقابه‌ دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بعد از افتتاح دریاچه چیتگر در سال ۱۳۹۲، مقرر بود که سالانه ۲ میلیون متر مکعب آب، از رودخانه کن، بعد از تصفیه به دریاچه منتقل شود که در سال ۱۴۰۱ این امر محقق نشد و سطح آب دریاچه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. از مهمترین دلایل عدم آبگیری دریاچه در سال گذشته می‌توان به کاهش نزولات جوی و همچنین همکاری شرکت متولی دریاچه با مجموعه وزارت نیرو در راستای استفاده از تجهیزات و خطوط انتقال آب دریاچه برای تأمین بخشی از آب شرب شهر تهران اشاره کرد.

به منظور پیشگیری از وقوع بحران زیست محیطی در اکوسیستم پویای دریاچه، در سال ۱۴۰۱، کارگروهی متشکل از شرکت‌های تأمین و تصفیه و آب منطقه‌ای، شهرداری تهران، کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و متولی بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج‌فارس تشکیل و ضمن بررسی راهکارهای فنی در خصوص تأمین حقابه‌ شرب شهری، تعاملات لازم برای احقاق حقابه‌ دریاچه شهدای خلیج فارس نیز صورت گرفت.

نهایتا در بهمن‌ماه ۱۴۰۲، تلاش بی‌وقفه‌ کارشناسان و مدیران فنی دریاچه به ثمر نشست و کارگروه فنی آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس موفق به شروع عملیات آبگیری دریاچه شد. کارشناسان فنی امید دارند که با توجه به نزولات آسمانی، کسری ۳ میلیون متر مکعبی آب دریاچه شهدای خلیج فارس در مدت زمان مقرر بر طرف شود.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی شرکت تهران‌گشت (وابسته به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران)، متولی مدیریت و بهره‌برداری دریاچه شهدای خلیج فارس، بعد از ۱۷‌ماه پیگیری مداوم و تشکیل جلسات متعدد در سطوح عالی، انتقال حقابه‌ دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: