کد خبر: ۴۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
رئیس جمهور:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد، گفت: رشادت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت، ابتکار عمل و خلاقیت مجاهدین فلسطینی را تبریک می‌گویم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آئین بهره‌برداری از ۴ ایستگاه مترو تهران طی سخنانی گفت: در ماجرای فلسطین کسی باور نمی‌کرد که مقاومت بتواند این گونه صهیونیست‌ها را غافلگیر کند و امیدواریم و قطعاً امداد الهی شامل حال فلسطینی‌ها می‌شود تا به پیروزی نائل شوند.

وی ادامه داد: حملات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ظلم و ستم به یک ملت و آواره کردن زنان، کودکان و تصرف اراضی کشاورزی و سرزمین آنها و ظلم به فلسطینیان می‌تواند یک مدت زمان کوتاهی باشد اما مردمی را که به آنها ستم شده به ستوه می‌آورد و حاضر نیستند، این ظلم‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس قوه اجرایی کشور با اشاره به موضوع مترو و گسترش آن در تهران اظهار داشت: دو موضوع کاهش ترافیک و رفع آلایندگی مشکلاتی است که نگاه قابل تقدیری در شهرداری برای رفع آنها صورت می‌گیرد که قابل تشکر است.

رئیسی بیان کرد: شاهدیم که جوانان عزیز و مهندسین و شرکت‌های پیمانکاری شبانه روز برای رفع مشکلات تهران تلاش می‌کنند و گام‌هایی بزرگی برای ایجاد خطوط ریلی برداشته شده و ادامه دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش عزیزان برای ایجاد مترو و نیز احداث ایستگاه و تأمین واگن بسیار مهم است و موجب افزایش بهره‌وری در شهر تهران می‌شود لذا باید زمان سفرهای بین شهری کاهش می‌یابد.

وی در مراسم افتتاح ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ و شروع عملیات حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ مترو تهران با اشاره به موضوع تأمین اتوبوس شهری اذعان کرد: موضوع اتوبوس و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز در شهر تهران مسئله مهم است و امیدواریم تا پایان سال و نیز در سال آینده این نیازها مرتفع شود و تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد.

رئیس قوه اجرایی کشور تصریح کرد: نسبت به برقی کردن تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتور سیکلت‌ها باید اقدامات لازم انجام شود و ان‌شاالله تا پایان سال جاری تعدادی از این تاکسی‌ها برقی می‌شوند و در ادامه برای سال‌های آینده اقدامات جدی‌تری در این رابطه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: همت شهرداری برای رفع ترافیک و آلایندگی در شهر تهران بسیار خوب است و هدفگذاری‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است، لذا جا دارد از همه دست‌اندرکاران و مهندسین و فعالین در شهرداری تشکر کنم.

وی با تأکید بر محور بودن مردم در کارها اظهار داشت: همه کارها و فعالیت‌ها برای مردم و رفاه آنان و با محوریت خود آنها صورت می‌گیرد.

رئیسی گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان در شهر تهران موضوع بسیار مهمی است. متأسفانه برای رفت و برگشت از یک سو به سوی دیگر تهران گاهی به اندازه نصف روز وقت یک فرد گرفته می‌شود و این هدر رفتن زمان اصلاً مناسب نیست لذا لازم است کاری کنیم مردم بهتر به کارهای خود برسند.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید مدیریت زمان در تهران صورت بگیرد و برای صرفه‌جویی در وقت و زمان است مترو و حمل شهری توسعه بیشتری یابد.

وی تأکید کرد: سفر با مترو در کاهش زمان و هزینه و هم در بی‌خطر بودن آن بسیار اهمیت دارد و باید تلاش‌هایمان برای کاهش هزینه، زمان و خطرات افزایش یابد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به حمایت‌های دولت از شهرداری اظهار داشت: همت شهرداری در خصوص تأمین رفاه مردم مهم است و نقش پشتیبانی دولت هم در این زمینه دارای اهمیت است. ما دستگاه‌های دولتی را موظف می‌دانیم که تلاش کنند تا وضعیت همه شهرهای کشور بهبود یابد.

وی افزود: تهران به خاطر جمعیت و پایتخت بودن آن مهم است، اما همه شهرهای کوچک و کلان شهرها برای ما اهمیت دارند و باید برای مردم شهرها رفاه مناسب فراهم شود لذا دولت باید مساعدت کند تا شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان موفق شود زیرا کمک به شهرداری کمک به شهروندان است.

رئیس قوه اجرایی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شهر تهران در حال انجام است، گفت: موضوع دیگر قرارگاه ساخت مسکن است. ما کمبود زمین در تهران داریم و ساخت مسکن کار ساده‌ای نیست، ولی کار دارد دنبال می‌شود. با پیگیری شهرداری و کمک وزارت راه و شهرسازی، تغییر بافت مرکز تهران باید صورت بگیرد. از سویی توسعه فضای سبز تهران بسیار ارزشمند است که باید از آن تقدیر شود.

وی ادامه داد: سامان دادن به شرایط اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم از دیگر وظایف شهرداری است تا چهره تهران بهبود یابد. سامان دادن معتادان متجاهر و متکدیان در دستور کار شهرداری است. علاج کردن آسیب‌های اجتماعی باید انجام شود و آن آسیب‌ها را باید رفع کرد. این کار توسط شهرداری تهران با کمک دستگاه قضائی در حال انجام است تا چهره شهر تهران چهره بانشاطی باشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: همکاری استانداری تهران با شهرداری اهمیت زیادی دارد. ما معتقدیم مردم از اختلاف، دوگانگی، چندگانگی و چند سخن گفتن در برخی مقاطع خسته هستند و معتقدند مسئولان باید تلاش کنند. مردم نیز تحمل و آمادگی شنیدن اختلاف‌ها را ندارند، بلکه منتظر دیدن گشایش‌ها و توسعه و رفاه خود هستند. آستانه تحمل مردم برای اختلاف‌های مسئولان تمام شده است.

وی افزود: خواست مردم این است که شبانه روز برای آنها کار شود و ببینند چه اتفاقی در زندگی آنها افتاده است. لازم است شهرداری با کمک بخش خصوصی، کارگران، مهندسان و پیمانکاران برای مردم رفاه ایجاد کند. به طور مثال نیاز شهری تأمین و خیابان آسفالت شود یا مدرسه ساخته و ایستگاه مترو افتتاح شود. باید برای وقت و کاهش هزینه زندگی مردم ارزش قائل شد. باید تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای افزایش خدمات و رفاه مردم باشد و این نگاه مثبتی است که در ادامه راه بتواند وجود داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: