کد خبر: ۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
قالیباف:
محمد باقر قالیباف تاکید کرد: حکمرانی ایمانی و انقلابی یعنی خدمت رسانی به همه مردم نه بخشی از مردم. انقلاب اسلامی ایران فرهنگی بوده و اصالت فرهنگی داشته است. حکمرانی مناسب با انقلاب اسلامی باید از جنس فرهنگ باشد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین همایش «دانشگاه و حکمرانی»؛ یادبود رئیس فقید اندیشکده حکمرانی شریف «رضا روستـا آزاد» گفت: ما معتقد به مردم سالاری دینی و ملتزم به جمهوری اسلامی هستیم؛ این مرزبندی ما با سیاسی کاران و سیاسی بازان است

وی افزود: مردم سالاری پشتگرم به دین است و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است. هر گونه مردم سالاری که به تحقق دین کمک نکند را مردود می‌دانیم. هر گونه فهمی از دین که مردم سالارانه نباشد را مخدوش می دانیم. مردم سالاری دینی بدون مردمی سازی شکست می خورد.

قالیباف تاکید کرد: حکمرانی ایمانی و انقلابی یعنی خدمت رسانی به همه مردم نه بخشی از مردم. انقلاب اسلامی ایران فرهنگی بوده و اصالت فرهنگی داشته است. حکمرانی مناسب با انقلاب اسلامی باید از جنس فرهنگ باشد. دستگاه حکمرانی کشور موظف است طبق نقشه راهنمای نهاد علم پیش برود.

وی با بیان این که «ما با پدیده وطن گزینی مواجه هستیم نه وطن گریزی» افزود: خیلی‌ها نمی‌خواهند و نمی‌توانند از ایران دل بکنند اما دنبال شرایط زیستی بهتر و پایدارتر هستند.

قالیباف با تاکید بر این که «سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ عملا رها شده است» افزود: نتوانسته‌ایم چشم انداز درست و روشنی به جوانان و نخبگان ارائه کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: