کد خبر: ۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران از امکان بهره‌مندی از کیف پول الکترونیک برای شهروندان تهرانی از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» خبر داد و گفت: گوشی‌های هوشمند جایگزین بلیت های مترو و «بی آرتی» می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، در حاشیه رونمایی از کیف پول الکترونیک در جمع خبرنگاران گفت: با رونمایی از کیف پول الکترونیک، مسافران می‌توانند علاوه بر شارژ کارت‌های مترو و بی‌آرتی به‌شکل‌های قدیمی از طریق تلفن‌های هوشمند نیز نسبت به شارژ کارت خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسافران مترو و بی‌آرتی از امروز می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» به‌ روی گوشی‌های هوشمند خود نسبت به شارژ کارت بلیط‌های خود اقدام کنند. همچنین مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و از طریق کیوآر کد به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی وارد شوند.

جهانی افزود: بنا داریم تا پایان سال خدمات بیشتری را در قالب اپلیکیشن شهرزاد ارائه کنیم که از جمله آن می‌توان به خدماتی در قالب فرهنگسراها، سینماها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و... اشاره کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره نحوه نصب اپلیکیشن شهرزاد به‌روی گوشی‌های هوشمند نیز گفت: شهروندان می‌توانند از طریق بازار این اپلیکیشن را روی گوشی‌هایشان نصب کنند و پرداخت‌های خود را در مترو و بی‌آرتی از طریق گوشی‌های همراه انجام بدهند.

وی همچنین در آئین رونمایی از سامانه کیف پول الکترونیک گفت: بهره مندی از کیف پول الکترونیک یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هوشمندسازی شهر تهران است که آن را دنبال کردیم. البته قبلا کیف پول در تهران وجود داشت ولی استفاده از آن تنها به پرداخت برخی عوارض و حوزه حمل و نقل و ترافیک خلاصه می‌شد. در حالیکه مسیر ما استفاده از کیف پول الکترونیک در ابعاد مختلف زندگی شهروندان است.

وی افزود: در همین راستا در نخستین مرحله در حوزه حمل و نقل برای مترو و اتوبوس‌های بی آر تی استفاده از کیف پول الکترونیک امکانپذیر شده است. تا به امروز در مترو دو روش بلیت‌های کاغذی و کارت بلیت‌ها توسط شهروندان مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی از امروز کیف پول الکترونیک به عنوان یک عنصر سوم، کار شهروندان را برای تسهیل تردد امکانپذیر می‌کند.

به گفته جهانی، فرآیند شارژ کیف پول الکترونیک به راحتی و از طریق اپلیکیشن موبایل امکانپذیر خواهد بود. همچنین می‌توانند از طریق کارت‌های بانکی که به کیف پول خود متصل می‌کنند و بهره گیری از «کیو آر کد» امکان شارژ را برای خود فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران ادامه داد: در گذشته برای شارژ کارت بلیت‌ها حتما باید مبلغ ۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شد و اگر شهروندی تردد کمتری داشت این پول در حساب شهروند باقی می‌ماند؛ اما با کیف پول الکترونیک شهروندان می‌توانند کرایه تاکسی و در آینده خرید از میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند را انجام دهند. همچنین در گذشته اگر کارت بلیت مترو مفقود می‌شد پول شما درون کارت از بین می‌رفت ولی در روش کیف پول الکترونیک از طریق اپلیکیشن می‌توانید کارت را بسوزانید و از مبلغی که در حساب‌تان مانده همانند حساب‌های بانکی استفاده کنید.

بهره‌گیری از کیف پول الکترونیک برای تهیه بلیت مجموعه‌های ورزشی و سینما

وی با تأکید بر اینکه استفاده از کیف پول الکترونیک گامی در جهت هوشمندسازی شهر تهران است، افزود: در گام اول مترو و اتوبوس‌های بی آر تی و در گام‌های بعدی مجموعه‌های ورزشی و بلیت سینما نیز از طریق کیف پول الکترونیک نیز در دسترس خواهد بود و قطعا این فرآیند ادامه خواهد داشت.

جهانی در پاسخ به سوالی درباره عدم امکان دسترسی شهروندان تهرانی به کیف پول الکترونیک در بستر سامانه تهران من و استفاده از سامانه شهرزاد به عنوان سامانه‌ای جدید برای استفاده از کیف پول الکترونیک گفت: اپلیکیشن «تهران من» قابلیت‌های لازم برای گسترش نرم افزار و ارائه خدماتی همچون کیف پول شهروندی را نداشت. لذا مقرر شد سامانه کیف پول الکترونیک در بستر اپلیکیشن شهرزاد ارائه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: