کد خبر: ۴۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
وحیدی:
 وزیر کشور با بیان اینکه با بهره‌گیری از گزارش‌ها،جلسات هماهنگی اربعین سال آینده به زودی آغاز می‌شود، گفت: تلاش می‌شود شهرک‌های مرزی برای اربعین سال ۱۴۰۳ شکل بگیرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در جلسه ستاد مرکزی اربعین ضمن قدردانی از دستگاه‌های فعال در برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار داشت: همه دستگاه‌ها، استانداران و شهرداری‌ها مجدانه پای کار آمدند و با تمام ظرفیت‌های خود در میدان بودند.

وزیر کشور اضافه کرد: تاکسی‌های اینترنتی پای کار آمدند و گفته می‌شود که کمیسیون‌های خود را نیز دریافت نمی‌کردند.

وی با اشاره به نقش مردم در برپایی موکب‌ها، ادامه داد: نظر دولت و رئیس جمهور این است که هرچقدر ممکن است خود مردم فعالیت داشته باشند و ما بستر این فعالیت را فراهم کنیم. تا جایی که مردم آمادگی پذیرش دارند، کار به عهده آن‌ها گذاشته شود.

وحیدی فعالیت و توجه آحاد جامعه را نشان دهنده عمق فرهنگی اربعین دانست و تأکید کرد: در کنار این مباحث، اقدامات فرهنگی نقش پررنگ‌تری دارد. از آثار فرهنگی اربعین این است که هر سال برادران اهل سنت نیز در کنار شیعیان، با اشتیاق موکب می‌زنند و این نشان دهنده آن است که دشمنان ما چقدر نادان هستند.

وزیر کشور ضمن قدردانی از تلاش همه دست اندرکارانی که در این کار بزرگ حضور داشتند، خاطرنشان کرد: وقتی هر اقدامی به پایان می‌رسد، باید برای برگزاری بهتر در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وحیدی افزود: از گزارش‌ها و پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد استفاده کرده و برگزاری جلسات هماهنگی اربعین ۱۴۰۳ را بلافاصله آغاز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قرار بر این بود که شهرک‌های مرزی زیارتی شکل بگیرد که تصویب شد و امید است بتوانیم آن را برای سال آینده عملیاتی کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در ایام اربعین بالای ۸۵ درصد از حمل‌ونقل‌ها با استفاده از خودروی شخصی انجام شد، افزود: به همین دلیل توسعه پارکینگ‌ها با کمک بخش خصوصی انجام شد. البته باید برای توسعه حمل‌ونقل عمومی از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به صدور مجوز واردات اتوبوس گفت: به دلیل اینکه این مجوز دیر صادر شد، نتوانستیم به خوبی از آن استفاده کنیم و بخش کوچکی از آن استفاده شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سامانه سماح نقش مهمی در ساماندهی مردمی دارد، ادامه داد: در اربعین ۱۴۰۲ تلاش بر این بود که این ساماندهی دقیق‌تر انجام شود. بخشی از آن انجام شد اما نیاز دارد که کار بیشتری روی آن صورت گیرد. این ساماندهی می‌تواند سیستم‌های ما و طرف عراقی را آماده‌تر کند.

وحیدی ضمن قدردانی از همتای عراقی خود، تصریح کرد: آقای الشمیری انصافا پای کار بود و مرتبا برای هماهنگی به مرز تردد داشت. از وزارت امور خارجه درخواست می شود که مراتب قدردانی ما را به دولت عراق برساند.

وی با اشاره به حوادث تلخ رخ داده در عراق نیز گفت: برای کاهش این حوادث هم باید برنامه‌ریزی کنیم. این بحث جزو موضوعاتی است که باید در دستور کار ما قرار بگیرد.

وزیر کشور بر انعکاس جهانی هنگامه بزرگ اربعین تاکید کرد و افزود: برای بازتاب دادن این رویداد بزرگ با توجه به سکوت رسانه های نظام سلطه که از شکل گیری یک تمدن نوین هراس دارند، باید تلاش کرد.

وحیدی از رسانه ها خواست تا این رویداد عظیم را به تاریخ ۲۰ صفر محدود نسازند و در طول سال نسبت به انعکاس زوایای مختلف آن اقدام کنند تا پیام اربعین به گوش جهانیان برسد و در امت اسلامی توسعه یابد.

وی همچنین از حضور و تمهیدات به موقع وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف در اربعین ۱۴۰۲ قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: