کد خبر: ۴۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
اپل برای فیصله دادن به یک شکایت گروهی بر سر رسوایی کند کردن عمدی مدل‌های قدیمی آیفون، بین ۳۱۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار خسارت پرداخت خواهد کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، کاربران آیفون سال ۲۰۲۰، در راستای پرونده مربوط به کندی مدل‌های قدیمی آیفون، از اپل درخواست خسارت کردند. پس از چند سال، بالاخره زمان پرداخت این خسارت‌ها رسیده است.

باتری‌گیت زمانی آغاز شد که کاربران آیفون، اپل را متهم کردند عمدا، عملکرد مدل‌های آیفون که باتری قدیمی دارند را کند کرده است.

در سال ۲۰۱۷، کاربران آیفون به این حقیقت پی بردند که مشکل کندی گوشی آنها، مربوط به باتری دستگاه‌شان است. پس از این که برخی از دارندگان آیفون، باتری گوشی خود را تعویض کردند، متوجه شدند که مشکلات مربوط به کندی گوشی حل شده است.

اپل اواخر همان سال اذعان کرد که عملکرد گوشی‌های قدیمی آیفون را عمدا کند کرده است. این شرکت اعلام کرد این گوشی‌ها را کند کرده است زیرا با قدیمی شدن باتری گوشی، این خطر وجود دارد که گوشی به یکباره خاموش شود. این یک رسوایی بزرگ برای این شرکت آمریکایی بود و به شکایت‌های متعددی منتهی شد که نهایتا، به یک شکایت گروهی تبدیل شدند.

اپل به جای این که برای یک مبارزه حقوقی پرهزینه، پول خرج کند، با شاکیان به توافق رسید و موافقت کرد بر اساس تعداد ادعاهای خسارت تنظیم شده، بین ۳۱۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هر فردی که برای دریافت خسارت، درخواست کرده است، حدود ۶۵ دلار دریافت خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: