کد خبر: ۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه در پی کاهش چشمگیر واردات نفت ماهانه چین در ژوییه که نگرانی‌های پیرامون وضعیت تقاضا برای سوخت را تقویت کرد، تغییر چندانی نداشت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، داده‌های اداره کل گمرک چین که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد واردات نفت به چین که بزرگترین واردکننده نفت و دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، در ژوییه به ۴۳.۶۹ میلیون تن یا ۱۰.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با میزان واردات در ژوئن، ۱۸.۸ درصد کاهش داشت، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۷ درصدی پیدا کرد.

کاهش واردات نفت به چین در ماه میلادی گذشته، در بحبوحه داده‌های اقتصادی ناامیدکننده روی داد. طبق آمار، صادرات چین در ماه میلادی گذشته، ۱۴.۵ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش از فوریه سال ۲۰۲۰ و کاهش بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بود.

بهای معاملات نفت برنت با چهار سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هشت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز گذشته که سرمایه‌گذاران خود را برای تقاضای ضعیف‌تر از سوی چین و آمریکا آماده کردند، با حدود یک درصد کاهش بسته شدند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در یادداشتی نوشت: روند صعودی قیمت نفت در مواجهه با مقاومت فنی کلیدی، متوقف شد. اما کاهش تولید عربستان و روسیه می‌تواند عامل مثبتی برای بازارهای نفت باقی بماند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است، هفته گذشته اعلام کرده بود که کاهش داوطلبانه تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز را برای یک ماه دیگر تمدید کرده و در سپتامبر ادامه خواهد داد و به احتمال تمدید بیشتر آن اشاره کرد. روسیه هم اعلام کرد که صادرات نفت خود را در ماه میلادی آینده، ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

ویوک دیهار، استراتژیست معدنکاری و کالاهای انرژی در بانک "کامن ولث استرالیا" گفت: تصمیم عربستان سعودی برای تمدید کاهش تولید تا سپتامبر که با وجود افزایش قیمت نفت برنت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه گرفته شد، نشان می‌دهد که این کشور ممکن است قیمتی بالاتر از ۸۰ دلار را هدف گرفته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا هستند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت، ۲۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین، ۲۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: