کد خبر: ۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
سرلشکر سلامی در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران به همه تهدیدات، فتنه‌های مرموز و پیچیده، سناریوهای اسرارآمیز و رمزآلود و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ‌های پشیمان‌کننده می‌دهد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در جزیره بوموسی، گفت: سعادت مسلمانان همواره در گرو جهاد فی سبیل الله است. به همین دلیل، در منطق امیرمومنان علی (ع) سربازان لشکریان و جنود الهی حصون رعیت هستند و قلعه‌های مستحکم دفاع از ملت به حساب می‌آیند.

وی افزود: جهاد بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خدا گشوده می‌شود. جهاد لباس عزت یک ملت است و اگر ملتی میدان جهاد را ترک کند به فرمایش امیر مؤمنان علی بن ابیطالب (ع) خداوند بر او لباس ذلت خواهد پوشاند. این یک پیام همیشگی است برای همه نسل‌ها در همه عصرهایی است که پی در پی می‌آید.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این معادله سعادت مسلمانان است که همواره مسلمانان برای دفاع از هویت، فرهنگ، مجد و عظمت، دفاع از تمدن، ارزش‌های الهی و احکام دین اسلام قرآن باید در صحنه، مهیای جهاد و پیکار در مقابل دشمنان انسانیت، بشریت، دین، آزادگی و عدالت باشند.

وی با اشاره به حضور بالنده، بانشاط و مقتدر رزمندگان شرکت کننده در این رزمایش خاطرنشان کرد: حضور با اراده شما در این میدان، نماد، محصول و عصاره‌ای پرتراکم از مسیر جهادی است که رزمندگان ما و شهیدان والا مقام جانبازان و آزادگان سرافراز ما در طول این ۴۴ سال مجاهدت در مقابل دشمنان کوچک و بزرگ از خود نشان دادند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: به صورت طبیعی ما برای مرزهایمان ارزش و احترام فوق العاده قائل هستیم. ما همان گونه که به استقلال، تمامیت ارضی، امنیت و آرامش کشورهای همسایه و مسلمانمان اعتقاد داریم، برای امنیت مرزهای خودمان و حفظ استقلال و دستاوردهای باشکوه انقلاب نیز ارزش و احترامی والا و بیش از جان‌ها و قطرات خونمان قائل هستیم.

وی افزود: ما برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌کنیم، این مشی ماست. جهان مجاهدت ایران سربلند را برای گسترش آرامش و امنیت دیده است، ما با تمام مردمان مسلمان و کشورهای مسلمان احساس برادری و همبستگی داریم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما حامی مسلمانان مستضعف در هر گوشه‌ای از عالم هستیم، خاطرنشان کرد: اگر در فلسطین خاری به کف پای یک کودک فلسطینی برود و اگر خانه‌ای از فلسطینیان با هجوم جانیان صهیونیست غارت یا تخریب شود، قلب‌های ما به درد می‌آید و ما مهیای حمایت از مظلومیت آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: اگر در هر نقطه‌ای از جهان اسلام تعرضی از جانب بیگانگان بر بلاد اسلامی صورت گیرد ما در آن صحنه حامی ملت‌های عزیز و مسلمان هستیم. اما، ما تجربه تلخی از تاریخ مداخله بیگانگان بیرون از این منطقه در منطقه داریم.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: اگر به تاریخ ۴۴ سال گذشته نگاه کنید همواره مناطق مختلف جهان اسلام میدان تاخت و تاز نظامی و امنیتی و اطلاعاتی و رسانه‌ای و جنگ روانی دشمنان بیرون از این منطقه یعنی آمریکا و متحدان برون منطقه‌ای آن و همچنین خنجر زهرآگینی به نام رژیم صهیونیستی است که توسط انگلیس در پهلو و پیکره جهان اسلام بیش از ۷۰ سال است که فرو رفته است.

وی افزود: همه ناامنی‌ها و جنگ‌ها در این منطقه همه بی‌ثبات سازی‌ها، تفرقه‌ها و ناآرامی‌ها محصول انتقال سیاست خارجی کشورهایی نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در محیط سیاسی و جغرافیای حیات مسلمانان بوده است. به همه این تاریخ نگاه کنید، البته آن‌ها چیزی جز شکست، ناکامی، هزینه‌کردهای بی‌نتیجه، تلاش‌های بی‌ثمر و افزایش نفرت از خودشان در قلوب مسلمانان هیچ دستاوردی دیگری نداشتند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بلاد اسلامی سرزمین حضور و حاکمیت بیگانگان بیرون از این منطقه نیست. ملت‌ها و دولت‌های مسلمانان این منطقه خود قادر هستند در ترتیباتی برادرانه و مسلمانانه امنیت همه مناطق را برقرار کنند و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست. این پیام همیشگی ماست و این پیام بزرگ انقلاب باشکوه ملت عزیز ایران و انقلاب جهان اسلام است که هیچ بیگانه‌ای اذن حضور و حاکمیت بر سرنوشت مسلمانان را نخواهد داشت. چرا که مسلمانان صاحب یک هویت عظیم و یک قرآن حکیم هستند و به ارزش‌های مشترک دین‌شان وفادار، آن‌ها یکدیگر را دوست می‌دارند و برادری‌ها عمیق است.

وی ادامه داد: هرچند دشمنان تمایل دارند تفرقه‌ها، نبردهای داخلی و جنگ‌های خونین را در جهان اسلام بین مسلمانان به پا کنند. اما، مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تدابیر حکیمانه رهبر عزیز و بزرگش همواره بر ایجاد ثبات، امنیت و آرامش در همه جهان اسلام است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم در هر جای مرزهای عزیز میهنمان از استقلال و تمامیت ارضی خود دفاع کنیم، گفت: دفاع همچنان باقی است؛ این منطق امام عزیز و رهبر معظم و عزیز انقلاب اسلامی است، آمادگی برای دفاع در شرایطی که اقتضا می‌کند همواره یک ضرورت قطعی است.

سرلشکر سلامی خطاب به نیروهای حاضر در رزمایش تصریح کرد: شما عزیزان بخش‌های مهمی از ملت زنده ایران هستید، ملت عزیز ایران بسیار زنده است و به همه تهدیدات، فتنه‌های مرموز و پیچیده و سناریوهای اسرارآمیز و رمز آلود و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ‌های پشیمان کننده می‌دهد.

وی افزود: هرچه که دشمن در هر مقطعی از زمان سرمایه‌های راهبردی و عملیاتی اندوخته شده خود را در صحنه مبارزه با ملت ایران آورده است؛ مردم ایران همه آن سرمایه‌ها، نیات و آرزوهای شیطانی دشمن را در میان حضور شگفت‌انگیز خود در صحنه‌ها و یوم‌الله‌های دفاع از انقلاب اسلامی، دفن کرده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی بزرگ است که در مردمک چشمان او هر قدرتی هرچه خود را بزرگ بداند، در منظر و مرعای او کوچک است، بیان کرد: این کوچک بودن تنها یک احساس نیست، ملت عزیز ایران این کوچک‌نگاری و کوچک‌انگاری دشمنان به ظاهر بزرگ را به عنوان یک حقیقت بخشی از شکوه و عظمت خود می‌داند.

وی اظهار داشت: من واقعاً صمیمانه از برافراشته شدن بیرقه‌های جهاد در این میدان توسط شما مردان با ایمان تشکر می‌کنم و خداوند را به واسطه داشتن چنین مردانی مصمم، با همت، با اراده و وفادار که همواره در هر میدان در خطوط مقدم حضوری قهرمانانه دارند، سپاس می گویم.

سرلشکر سلامی در پایان با قدردانی و سپاس از رزمندگان حاضر در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: دشمن همواره وقتی شما را می‌بیند یاس در دل‌های او جای می‌گیرد. بودن شما انتقال ناامیدی و یاس به درون رویاهای دشمن است، شما تکیه‌گاه‌های مطمئن مستحکم و معتمد این ملت هستید تا چشم‌های نافذ شما بیدار است گام‌های ثابت شما در صحنه استوار است، تا دست‌های شما روی ماشه‌هاست، مردم ما آرام هستند سرزمین ما امن و کشورمان ایمن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: