کد خبر: ۴۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سرمربی سابق تیم ملی:
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران معتقد است که باید از تصمیمات هاکان دمیر حمایت شود چون بسکتبال ایران نیازمند تغییر ساختار اساسی است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, محمدمهدی ایزدپناه، درباره حواشی پیش آمده به دلیل خط خوردن محمد جمشیدی از تیم ملی بسکتبال، توضیح داد: اصلا دوست ندارم صرفا و تنها درباره جمشیدی صحبت کنم، وقتی جمشیدی با آقای شاهین‌طبع زاویه داشت هم من حرف حق را گفتم که خود جمشیدی هم از صحبت‌ها بنده بهره برد. با این حال باید بگویم که بچه‌های این نسل قبول کنند که بسکتبال ما نیازمند تغییرات ساختاری است.

او ادامه داد: من الان هم تنها به کنار گذاشتن جمشیدی نمی‌پردازم، اما به تفکر خانه تکانی در تیم ملی اعتقاد دارم. با جمشیدی کاری ندارم چون قهرمان ملی ما است و برای بسکتبال زحمات زیادی کشیده و قابل احترام است. این حرف من از چندین سال قبل است که تاکید می‌کردم باید تغییرات در تیم ملی را شروع کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی، با اشار به اهمیت تغییر نسل در بسکتبال ایران گفت: با توجه به اینکه حدادی در اواخر بسکتبال خود است، می‌طلبد که بسکتبال ما نیروهای جدید را وارد تیم کند تا ما دوباره روی سکوی آسیا باشیم. اگر این تصمیم جوانگرایی به معنای واقعی باشد من آن را می‌پسندم. باید قبول کنیم بسکتبال ما الان جزو سه تیم برتر آسیا نیست و نیازمند تغییر ساختار هستیم. باید با یک برنامه‌ریزی طولانی مدت رشد کنیم.
او با تاکید بر عقب ماندن بسکتبال ایران در آسیا و جهان، تصریح کرد: شما الان لیگ ما را تنها با لیگ‌های آسیایی مقایسه کنید متوجه می‌شوید که خیلی عقب هستیم و باید ساختارها را تغییر دهیم. با اروپا که اصلا قابل مقایسه نیستیم و برای رشد لیگ خودمان باید از کشورهای موفق اروپایی مثل فرانسه، اسپانیا، صربستان و ... الگو برداری کنیم. 

ایزدپناه تاکید کرد: یک زمانی حامد به بسکتبال ما هدیه داده شد و در زمان مدیریت مشحون رشد کردیم، ولی تا الان دیگر برنامه پشتوانه سازی نداشتیم و باید برنامه‌ریزی انجام دهیم تا بازیکنان ۱۵ - ۱۶ ساله ما رشد کنند. حال بسکتبال خوب نیست.

او در پایان، در پاسخ به این سوال که آیا از تصمیم هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی حمایت می‌کند؟ تاکید کرد: من هیچوقت مربی را در دو سه هفته یا یکی دو ماه قضاوت نمی‌کنم. باید به آقای دمیر وقت بدهیم و به نظر سرمربی تیم ملی هم احترام قائل باشیم. ایشان با کسی مشکل شخصی ندارد. اگر خدایی نا کرده این مسئله (کنار گذاشتن جمشیدی) به او دیکته شده باشد بسیار بد است و آن را نمی‌پسندم، اما اگر نظر خودش است باید احترام گذاشته و حمایت شود چون نیازمند جوانگرایی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: