کد خبر: ۴۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده باران در برخی استان‌ها و گاهی رعد و برق و وزش باد خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۲ تیر) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: این شرایط روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۴ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار می‌رود. پنجشنبه و جمعه(۱۵ و ۱۶ تیر) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود.   

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور و همچنین در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال و شرق اصفهان وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: طی این مدت در ناحیه شرق به‌ویژه منطقه زابل رخداد توفان شن همراه با کاهش دید و کیفیت هوا نیز انتظار می‌رود.  

ضیاییان در ادامه گفت: طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و نیمه‌غربی خلیج فارس و جمعه تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۳ تیر) صاف، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه( ۱۴ تیر) صاف در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر  افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ تیر) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: