کد خبر: ۴۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۲
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد از تجارت‌ کشور از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری روز یکشنبه در همایش «تجلی ایثار» و تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: جوانان باید حضور پررنگی در راهیان نور دریایی داشته باشند زیرا دریا یک فرصت و راهبرد بزرگ است.

وی با یادآوری اینکه ۲۲۰۰ کیلومتر در جنوب و ۸۲۰ کیلومتر در شمال مرز دریایی داریم و ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: حتی نفت و گاز ما از دریا استخراج می‌شود و اگر ناو و موشک‌ نباشد، معیشتی هم نخواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به موقعیت جغرافیایی جزایر ایرانی در خلیج فارس بویژه تنب بزرگ اشاره کرد که در مدخل ورودی تنگه هرمز قرار دارد و مانند یک ناو هواپیمابر و غرق نشدنی به شمار می رود که هواپیما می‌تواند از آن جزیره بلند شود و کل منطقه تنگه هرمز را کنترل کند.

سردار تنگسیری افزود: جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه‌ای دارند و در خلیج فارس آبراه بین‌المللی وجود دارد اما آب بین‌المللی وجود ندارد.

وی به بیان خاطره ای از بازدید نمایندگان مجلس ششم از جزیره تنب بزرگ اشاره کرد و گفت: اگر جوان ما با این جزیره آشنا نشوند آن را فقط به عنوان یک جزیره می‌بینند. موردی داشتیم که نمایندگانی از مجلس ششم برای بازدید از جزیره تنب بزرگ آمدند و حرف‌هایی می‌زدند. ما برای آنها توضیح می‌دادیم اما نهایتا چیزی را می‌گفتند که بچه دبستانی می‌گوید، چون شناخت و آشنایی نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: تنب بزرگ، اولین جزیره‌ای است که در مدخل تنگه هرمز واقع شده است اگر ما لارَک را به حساب نیاوریم. این جزیره در عمیق‌ترین جای خلیج‌فارس واقع شده است.

سردار تنگسیری به موقعیت جزیره بوموسی نیز اشاره کرد و یادآور شد که این جزیره نیز در یکی از بهترین نقاط خلیج فارس واقع شده است.

وی خواستار توجه به کاروان راهیان نور دریایی شد تا جوانان با اهمیت خلیج فارس و جزایر آن آشنا شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه نفت خلیج فارس به ایران و همسایگانش اختصاص دارد، اظهار داشت: در زمانی آمریکایی‌ها در خلیج فارس صف کشیدند اما اراده‌ مردم و عنایت خداوند سبب شد آنها ذلیلانه عقب نشینی کنند؛ امروز دشمنان در خلیج‌فارس می‌آیند اما جوانان ما محکم به آنها اخطار می‌دهند که حق نداری وارد این آبراه بشوید و آنها سرشان را پایین می‌اندازند و تغییر مسیر می‌دهند.

این فرمانده ارشد سپاه تاکید کرد: ما در این نبرد نابرابر در مقابل دشمنان پیروز هستیم و از منافعی که به ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اختصاص دارد، دست نخواهیم کشید.

سردار تنگسیری با یادآوری افتخارات نیروی دریایی سپاه در دوران جنگ تحمیلی به غیرعملیاتی شدن ناو ساموئل رابرتز آمریکا اشاره کرد و آن را از عنایاتی برشمرد که خداوند نصیب رزمندگان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: