کد خبر: ۴۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۲
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:
استکبار در تلاش است دشمن‌هایی جدید جایگزین منافقین کند. در اغتشاشات پاییز سال گذشته نیز همین ایادی منافق آشوب‌هایی را ایجاد کردند و اتفاقات هفته‌های گذشته یکی ‌از پیامدهای شکست آنها در اغتشاشات سال گذشته بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی صبح امروز پنج شنبه (۸تیر ماه) پس از اقامه نماز عید سعید قربان در خطبه‌های نماز عید قربان که در دانشگاه تهران برگزار شد با تبریک عید سعید قربان و با توصیه به نگهداشتن حریم برای خداوند اظهار کرد: تقوا در مضامین اخلاقی دین مثل خون جاری در پیکره دین است. در همه عرصه‌ها تقوا مطرح و در حقیقت درس اخلاق دائم است؛ بنابراین خطبه‌های عید و نماز جمعه پیوسته بر رعایت تقوا تاکید دارند.

وی ادامه داد: دل بر دو بخش تقسیم‌می‌شود، ابتدا، دلی که خانه تقوا و برای ذات مقدس خداوند حریم دارد و دوم دلی که خانه و مأوای شیطان است. امام صادق(ع) در مورد «دلی که خانه تقواست» اینگونه می‌گوید: «این دل تصمیم بر بندگی دارد و می‌خواهد مطیع خداوند باشد و نافرمانی نکند».دلی که خانه شیطان باشد دین را بازیچه حساب می‌کند. کسانی که امروز نسبت به درس فرزندشان حساسیت دارند اما دین او برای آن‌ها اهمیتی ندارند بدانند که دین را بازیچه قرار می‌دهند.

خاتمی ابراز کرد: هدف از حضور در نماز جمعه یا نماز عید این است که آخرت را به دنیا نفروشیم چرا که دنیا فانی است. از امیرالمومنین(ع) پرسیدند که بدبخت‌ترین آدم‌ها چه کسی است؟ ایشان گفتند که کسی که دینش را به دنیای دیگران بفروشد. بنابراین دلی که خانه شیطان است آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشد.

وی در ادامه به انتخابات پیش‌رو در کشور اشاره کرد و افزود: سال پیش رو سال انتخابات است. خود و شما خوبان را سفارش می‌کنم که دل را کانون شیطان قرار نداده و به دنیای خود و دیگران فکر نکنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت هفته بسیار پر مناسبتی بود. شهادت امام باقر(ع)، شهادت حضرت مسلم(ع)، روز عرفه به‌عنوان روز نیایش که همچون همیشه امت حزب‌الله سنگ تمام گذاشتند، روز ۶ تیر نیز داغ جانگداز ترور رهبر معظم انقلاب را داشتیم که خداوند این ذخیره الهی را برای شیعیان حفظ کرد. همچنین ۷ تیر شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را نیز داشتیم.

وی بیان کرد: در این هفته، هفته قوه قضاییه را نیز داشتیم و عالم قرآنی حدیث خدوم انقلابی حجت الاسلام آشتیانی که نمایندگی سه دوره قم بود را نیز از دست دادیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به آزمایش الهی ذبح اسماعیل(ع) توسط پدر اشاره کرد و گفت: از امروز تا عید غدیر به عنوان هفته امامت و ولایت اعلام شده که حسن سلیقه و نامگذاری با حساب و کتابی است. حضرت ابراهیم(ع) امتحان‌های سختی را پشت سر گذاشت. ایشان را آوردند تا در آتش بسوزانند و فرشتگان برای کمک آمدند اما، گفت خداوند هرچه صلاح بداند من به آن راضی هستم. چشم حضرت ابراهیم(ع) به پسر نوجوانش افتاد و محبت او در دلش بود. خداوند به او دستور داد که پسرش را به مسلخ ببرد. آماده شد و او را به مسلخ برد. در همین محلی که حجاج ایرانی هم به آنجا عزیمت می‌کنند با نام مسجد خیف. این موضوع، امتحان و امر امتحانی بود.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) همچون حضرت ابراهیم(ع) بارها مورد آزمایش قرار گرفت و از تمام امتحانات خود سربلند بیرون آمد. امام علی(ع) رزمنده همه جنگ‌های پیامبر اکرم(ص) بود. راوی می‌گوید وقتی علی بن‌ابی طالب را غسل می‌دادند جای هزاران ضربه شمشیر و نیزه بر روی بدنش بود. پس هر دو امتحان الهی دادند و موفق بودند و امیرالمومنین نهایتا به درجه امامت رسید و پیامبر اکرم(ص) «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را به گوش همگان رساند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از اعضای قوه قضاییه در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: رهنمودهای رهبر انقلاب خطابه نیست بلکه دستورالعمل‌هایی است که در مقاطع مختلف ایشان ارائه می‌دهند. از جمله رهنمودهای ایشان در دیدار با اعضای قوه قضاییه می‌توان به فسادزدایی از دورن و بیرون قوه قضاییه، برخورد مهربانانه با مردم، حفاظت از امنیت روانی جامعه و آزادسازی‌های مشروع اشاره کرد.

خاتمی یادآور شد: بسیاری امروز در فضای مجازی با اخبار دروغ در ذهن مردم راه می‌روند و یکی از نهادهای امنیت ساز قوه قضاییه است که باید در این مسائل نیز ورود کند. همچنین نکته پایانی رهبر معظم انقلاب در این دیدار این بود که معیار ارزیابی عملکردها آمارها نیست بلکه خروجی‌ها و کارهایی است که برای مردم انجام شده است. خوشبختانه ریاست قوه قضاییه یک عالم متقی و خادم مردم و نظام است، البته اقلیت‌هایی در همه بخش‌های کشور هستند که نمی‌توان به کل یک مجموعه تعمیم داد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات هفته‌های گذشته در خصوص منافقین گفت: ذلت مضاعف منافقین را در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که اوج ذلت آنها بود. تلاش‌های آنها بی‌فایده و توسط پلیس آلبانی جمع‌آوری شد. این‌ منافقین در پرونده‌شان ترور ۱۷هزار نفر را دارند و داعش زمانه ما بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: در عملیات مرصاد یکی‌ از این ‌منافقین ۶۰نفر از فرزندان پاسدار ایران زمین را تشنه لب شهید کرد. این فرد در ترور شهید آیت نیز دست داشت که نهایتا این منفور آدم‌کش توسط پلیس آلبانی به درک واصل شد.

خاتمی تاکید کرد: به اروپا و آمریکا می‌گوییم با این دشمنی‌هایی که درست می‌کنید همین سرنوشت نهایتا نصیب آنها خواهد شد. خبرهای پشت صحنه داریم که استکبار در تلاش است دشمن‌هایی جایگزین منافقین کند. در اغتشاشات پاییز سال گذشته نیز همین ایادی منافق آشوب‌هایی را ایجاد کردند و اتفاقات هفته‌های گذشته یکی ‌از پیامدهای شکست آنها در اغتشاشات سال گذشته بود که نهایتا باعث شد استکبار در سیاست خودش منافقین را حذف ‌کند.

وی همچنین به موضوع بی‌حجابی اشاره و تصریح کرد: ما در مورد بی‌حجابی هیچ حرفی جز فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «بی‌حجابی حرام شرعی و سیاسی است» نخواهیم داشت. پشت صحنه‌ این بی‌حجابی هم روشن است، بی‌حجابی برای فروریختن ‌بنیان‌ خانواده و آرامش‌ روانی‌ جامعه است. در ایران ‌اسلامی بانوان از سالیان قبل پرونده‌شان پیشنیه حجاب دارد و با افتخار حجاب داشتند و به بی‌حجاب‌ها می‌گویم هیچ‌گاه بی‌حجابی آنها هنجار نخواهد شد و بی‌حجابی آنها ناهنجاری بوده، هست و خواهد بود. به بی‌حجاب‌ها دوستانه نصیحت می‌کنم دنیا و آخرت‌شان به سمت حجاب ببرند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری آخرین نکته خود را به فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تعرض بی‌حجاب‌ها به افراد باحجاب اختصاص داد و افزود: برخی بی‌حجاب‌ها معترض باحجاب‌ها می‌شوند و به مسئولان می‌گویم این قابل تحمل نیست که در نظام جمهوری اسلامی یک باحجاب همراه فرزندان خود کتک بخورد، من با رفتار غیرقانونی مخالف بوده و هستم و با همه اتفاقات باید با قانون برخورد شود، برخورد بی‌حجاب‌ها با باحجاب‌ها منکر واقعی است. از مسئولان می‌خواهم بیش از این‌ اجازه هتک حرمت به زنان باحجاب را ندهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: