کد خبر: ۴۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۲
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جلسات مستمر وزارت بهداشت با بانک مرکزی برای تامین ارز دارو، از حل بخش عمده‌ای از مشکلات تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در نشست با اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی که در سازمان غذا و دارو و با حضور رییس و مدیران این سازمان برگزار شد، با بیان این که  رئیس جمهور و معاون اول وی پیگیر مسائل حوزه دارو هستند و نسبت به این حوزه اهتمام ویژه ای دارند، اظهارکرد: سال گذشته خدمات سلامت ۱.۷ برابر نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرد که این افزایش خدمات، نیاز به منابع بیشتری دارد.  

وی به کاهش تعرفه مالیات ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی از گمرک اشاره و خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که با کمک بانک مرکزی، ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی را تامین کنیم.

به گفته وی بیشترین میزان مصرف سرم در سال های اخیر اتفاق افتاده و سازمان غذا و دارو با مدیریت مصرف سرم، از کمبود آن در کشور جلوگیری کرده است.

عین اللهی با تاکید بر تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، یادآور شد: باید همزمان با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، کیفیت تولید دارو و تجهیزات نیز ارتقا یابد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، زمینه های رشد صادرات این محصولات فراهم شود. 

وی از تقویت دیپلماسی سلامت به عنوان یکی از سیاست های وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و افزود: از ضعف‌های صنایع داروسازی، ناکافی بودن صادرات است. رییس شخص جمهور در مذاکرات دوجانبه و چندجانبه و در دیدار با مقامات شماری از کشورها، زمینه افزایش صادرات  دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کرده اند و با چنین امکانی لازم است همزمان با رشد تولید، شاهد افزایش صادرات نیز باشیم. 

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با بیان این که بسیاری از مشکلات حوزه دارو مستقیما ناشی از تحریم و عدم امکان انتقال منابع ارزی است، گفت: مشکلات حوزه دارو با تعامل و همکاری شرکت های دارویی، شرکت های پخش و بیمه ها و دیگر سازمان های مرتبط، کاهش یافته است.

گفتنی است در این نشست، اعضای هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی و انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به بیان مسائل خود در تامین دارو و تجهیزات پزشکی پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: