کد خبر: ۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۲
مدیر اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت، از ایجاد کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در قرارگاه جوانی جمعیت خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، صابر جباری فاروجی گفت: اداره جوانی جمعیت ریاست کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین را بر عهده دارد و دبیر این کارگروه مدیر سلامت مادران است.

وی افزود: این کارگروه برای حفظ سلامت مادران ایرانی و پیشگیری از قتل جنین فعالیت می‌کند.

جباری گفت: مقابله با سقط عمدی جنین در مراکز نظام سلامت و مطب پزشکان و ماماها از جمله برنامه‌های این کارگروه است.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصور عمومی علت اصلی سقط جنین مشکلات اقتصادی نیست، افزود: بر اساس نتایج آخرین پژوهش‌ها سه دلیل اصلی سقط عمدی جنین ابتدا نخواستن فرزند، سپس مسائل اقتصادی و در آخر بی موقع بودن زمان بارداری است.

جباری گفت: باید در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از سقط عمدی به خانواده‌ها بیشتر اهتمام شود.

وی افزود: ۶۰ درصد سقط عمدی جنین با توافق پدر و مادر است و باید در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها نه فقط مادران بیشتر تلاش شود.

مدیر اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی در زمینه‌ی پیشگیری از سقط عمدی جنین با تشکل‌های مردم نهاد همکاری می‌کند.

وی افزود: صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و تریبون نمازهای جمعه به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در زمینه ممنوعیت سقط جنین به ویژه از نظر مذهبی و قانونی باید به وظایف خود عمل کنند.

جباری گفت: اطلاع رسانی در زمینه عوارض خطر آمیز سقط عمدی جنین برای مادران در قالب‌های مختلف از جمله یک کتابچه راهنما تهیه شده و به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتابچه راهنما به عنوان راهنمای مادران پس از اطلاع از بارداری است، گفت: از آنجا که تصمیم‌گیری برای سقط عمدی جنین در التهاب روحی و عاطفی اتخاذ می‌شود، مطالعه این کتاب و تصمیم گیری آگاهانه در این زمینه در پیشگیری از سقط عمدی جنین مؤثر خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: