کد خبر: ۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معمالات بورس امروز یکشنبه هفتم دی‌ماه ۹۹
کاهش شاخص کل ادامه دارد و این بار بر خلاف روز‌های گذشته، شرکت‌های کوچک هم به روند نزولی افتاده‌اند. در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز شاخص کل ۱۵ هزار واحد افت کرده و دوباره به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک شده است.
قلم‌نیوز: تا این لحظه شاخص کل ۱.۰۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۱۲ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند و نماد‌های فملی، فولاد، اخابر، شتران، خودرو، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل از خود به جا گذاشته‌اند.
 
همراهی شرکت‌های کوچک در روند نزولی

امروز حتی شرکت‌های کوچک هم به روند نزولی افتاده‌اند. تا جایی که اکثریت نماد‌های بازار سرمایه قرمزرنگ هستند. از مجموع ۲۹۸ نماد بورسی معامله شده در ساعات اولیه، ۱۲۵ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند و ۱۷۳ نماد در مدار نزولی قرار دارند. در بازار فرابورس شرایط کمی بهتر است. از مجموع ۲۳۷ نماد فرابورسی معامله شده در ساعات اولیه، ۱۱۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و شاهد افزایش قیمت سهام در ۱۲۴ نماد هستیم.
 
بررسی نقشه بازار در ساعات اولیه معاملات نشان می‌دهد احتمال ادامه دار بودن کاهش شاخص کل تا پایان معاملات ادامه دارد. چراکه اغلب نماد‌ها به رنگ قرمز درآمده‌اند و صف فروش دارند.

در گروه سرمایه‌گذاری‌ها که به لطف حجم بالا معاملات آریان به برترین گروه صنعت تبدیل شده، تنها نماد آریان و سدبیر سبزرنگ هستند و دیگر نماد‌ها عموما روند نزولی دارند.

در گروه فلزات اساسی با اینکه نماد‌های کوچک از جمله فوکا، کیمیا، فباهنر و فخاس شرایط مطلوبی دارند، اما کلیت گروه قرمزرنگ است و شاهد کاهش قیمت سهام در نماد‌های اصلی فولاد و فملی هستیم.

خودرو و ساخت قطعات عموما به صف فروش رسیده‌اند و شاهد کاهش قیمت سهام خساپا، خگستر، خزر و خرینگ تا پنج درصد هستیم و خودرو هم سه درصد ارزش خود را از دست داده است.

محصولات شیمیایی به جز چند نماد از جمله نوری و شگویا عموما روند نزولی دارند. بانک‌ها سراسر قرمزرنگ هستند و دارویی‌ها به پایان روند صعودی خود رسیده‌اند. در بازار امروز تنها گروه سیمانی‌ها و ماشین آلات و تجهیزات با رنگ سبز به تابلو آمده‌اند و لقب قرمزترین گروه به فرآورده‌های نفتی تعلق می‌گیرد که در آن سه پالایشگاه‌ها شپنا، شبندر و شتران صف فروش دارند.
 
این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: