کد خبر: ۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

توقف شاخص کل روی خط حمایت ۱.۵ میلیون واحدی

معاملات امروز بورس همچون دو روز گذشته با نوسان‌های پرحجم پیگیری شد؛ به طوری که پس از افت ۲۰ هزار واحدی با افزایش تقاضا توانست بخشی از این افت را جبران و شاخص بورس در انتهای معاملات به افت ۵ هزار واحدی برسد.
قلم‌نیوز:شاخص بورس اوراق بهادار تهران که صبح امروز با افت بیش از ۲۰ هزار واحدی همراه شده و کف کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را نیز از دست داده بود، تحت تاثیر تقاضایی هماهنگ پس از برخورد به کف یک میلیون و ۴۹۲ هزار واحد تغییر مسیر داد و وارد فاز صعودی شد.

بر این اساس شاخص کل بورس در پایان معاملات با افت ۵ هزار و ۵۲۶ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد از رشد خود را از دست داد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد به کار خود پایان داد.

اما شاخص هم وزن توانست با ثبت رکوردی مثبت جلسه معاملاتی خود را به اتمام برساند؛ به طوری که پس از گذر از فاز منفی با رشد یک هزار و ۶۴۶ واحدی ۰.۳۷ درصد رشد کرد و در ارتفاع ۴۴۴ هزار و ۳۸۲ واحد ایستاد.

معاملات بورس

در بیش از ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار معامله ثبت شده امروز بیش از ۱۴ هزار و ۴۲۴ هزار میلیارد سهم در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد شد که ارزش این معاملات به بیش از ۱۳ هزار و ۹۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نماد فملی پس از افزایش ۷۰ درصدی به گردونه معاملات بازگشت و با معاملات مثبت و پُرحجم خود توانست وضعیت شاخص را به اندازه ۱۰ هزار واحد تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

این در حالی بود که نمادهای فارس،شستا،کگل،شپنا،تاپیکو و شتران با معاملات منفی خود شاخص را به عقب رانده بودند.

کوتاه از فرابورس

فرابورس ایران نیز امروز توانست بر فاز منفی معاملات تا حدی چیره شده و رکوردی هر چند اندک، ولی سبز را برای خود رقم بزند. نماگر آیفکس در پایان معاملات امروز فرابورس ۴۸ واحد رشد کرد و بیشترین تاثیر رشدی خود را نیز ار معاملات مثبت پتروشیمی مارون گرفت.

معاملات فرابورس

امروز بیش از یک میلیون و ۱۶۷ هزار معامله در فرابورس انجام شد که در مجموع مبادله سه هزار و ۱۰۱ هزار میلیارد سهم ارزشی معادل ۶ هزار و ۴۷۴ هزار میلیارد تومان را برای این بازار به ثبت رسانید.

در مجموع حقیقی‌ها امروز حدود ۱۹۰میلیارد تومان وارد بازار کردند و آن را بیشتر در سه گروه فلزات اساسی،مواد و محصولات دارویی و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات وارد کردند.امروز حقوقی ها بیشتر به سمت ورود به سهام خودرو و ساخت قطعات و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی تمایل نشان دادند.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان