کد خبر: ۲۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
دولت باید با فروش سهام‌ پول یارانه جدید را تامین کند
مجلس، پس‌از رد شدن طرح‌ یارانه کالاهای اساسی در شورای نگهبان امروز این طرح را اصلاح کردند.بنابر اصلاح این طرح؛ دولت باید پول لازم برای پرداخت این یارانه را از وصول اقساط سهام دولت‌ و فروش باقی‌مانده سهام دولت در پالایش‌گاه‌ها، شرکت‌های صنعتی و بانک‌ها و بیمه‌ها تامین کند.
قلم‌نیوز:همچنین بنابر اصلاح امروز مجلس، دست‌کم ۶۰میلیون‌نفری که این یارانه را می‌گیرند، از این قرار است: «هر یک از افراد سه دهک اول درآمدی کشور؛ از جمله افراد زیر پوشش کمیته امداد امام، بهزیستی، رزمندگان مُعسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد» که ۱۲۰هزارتومان می‌گیرند و نیز ۶۰هزارتومان برای «هریک از افراد دهک‌های دیگر جامعه» که «طرح معیشت خانوار» شامل حال‌شان شده.

 این یارانه به‌مدت شش‌ماه، از اول مهر تا پایان اسفند امسال باید به حساب‌های یارانه سرپرست خانوارها واریز شود.

 شورای‌نگهبان قبلا به این طرح ایراد گرفته‌بود که معلوم نیست  دولت  پول این یارانه جدید را باید از کجا تامین کند و دقیقا معلوم نیست ۶۰میلیون‌نفری که مشمول این طرح‌اند، کدام گروه‌های جامعه‌اند.

 مشمولان طرح معیشت خانوار، همان‌کسانی‌ هستند  از پارسال و پس‌از گرانی بنزین و نیز شیوع کرونا، افزون‌بر یارانه ۴۵هزارو ۵۰۰تومانی ماهانه، کمک‌های دیگری دریافت می‌کنند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: