کد خبر: ۲۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۹
شاخص بورس با عقب‌نشینی ۱۶ هزار واحدی در ابتدای معاملات امروز روبرو شده و این اتفاق حاصل جمع شدن صف خرید فلزات اساسی و روند نزولی سهام شرکت‌های شاخص‌ساز است. شرکت‌های کوچک‌تر در ابتدای معاملات شرایط بهتری دارند، اما بعید نیست در ادامه روند منفی بازار روی آن‌ها هم تاثیر بگذارد
قلم‌نیوز:شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با کاهش عقب‌نشینی ۱۶ هزار واحدی آغاز کرد که نشان از کاهش یک درصدی میانگین قیمت سهام شرکت‌ها دارد. از طرف دیگر شاخص هم‌وزن امروز ۳۴ صدم درصد کاهش را تجربه می‌کند و این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ وضعیت به مراتب بد‌تری نسبت به شرکت‌های کوچک دارند. فولاد و فملی که در روز‌های گذشته یک تنه در برابر بازار منفی ایستاده بودند و شاخص را مثبت نگه می‌داشتند، امروز به صف فروش رفته و بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص به نام خود ثبت کرده‌اند.  
 

۴۷۰ نماد منفی در بازار قرمزرنگ امروز

به‌گزارش فرارو، در ابتدای ساعات معاملات امروز از مجموع ۳۱۰ نماد بورسی، ۲۸۹ نماد در محدوده منفی معامله می‌شوند و تنها ۲۱ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند. شرایط فرابورس هم آنچنان قابل تعریف نیست. از ۲۲۴ نماد فرابورسی در ابتدای معاملات امروز ۱۸۲ نماد ارزش خود را از دست داده و ۴۲ نماد در محدوده مثبت معامله می‌شوند. این مورد نشان می‌دهد امروز بورسی‌ها شرایط بدتری نسبت به فرابورسی‌ها دارند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه سراسر قرمزرنگ امروز نشان می‌دهد اغلب نماد‌ها و گروه‌ها با ریزش قیمت مواجه شده و امکان رکورد‌شکنی کاهش روزانه شاخص کل وجود دارد. اغلب نماد‌های پرمعامله امروز مثل فملی، فولاد، کاوه، وبصادر، وتجارت، فارس، آریا و دارا یکم با کاهش قیمت روبرو هستند و فعلا هیچکدام از نماد‌های شاخص‌ساز به کمک شاخص بورس نیامده است. گروه فلزات اساسی که تا دیروز صف خرید داشتند، در بازار هیجانی امروز با صف فروش سنگین روبرو هستند. 
 

فشار فروش سنگین در ابتدای معاملات

نماد‌های عرضه اولیه تنها نماد‌هایی هستند که در ابتدای معاملات امروز صف خرید دارند. بزرگترین صف‌های خرید مربوط به صف ۳۱۰ میلیارد تومانی بپیوند، ۲۶۰ میلیارد تومانی ثبهساز و ۱۴۰ میلیارد تومانل زملارد دارد. در بین فهرست نماد‌های دارای صف خرید در بازار قرمزرنگ امروز، نماد‌هایی مثل پتایر، کدما، قنیشا و وآفری به چشم می‌خورند. البته صف خرید این نماد‌ها چندان بزرگ و باارزش نیست و ممکن است در ادامه ساعات معاملات شاهد جمع شدن صف خرید آن‌ها باشیم.

وزنه صف‌های فروش به مراتب سنگین‌تر است. نماد‌های خودرویی در صدر فهرست قرار دارند و در ابتدای معاملات امروز سنگین‌ترین صف فروش مربوط به نماد خگستر با صف ۶۴۰ میلیارد تومانی است. وملی طبق معمول روز‌های اخیر با صف ۴۶۶ میلیارد تومانی خود را در بین فهرست برترین عرضه قرار داده است. در ابتدای معاملات امروز حکشتی صف فروش ۴۵۰ میلیارد تومانی دارد و بعد از آن‌ها به ترتیب نماد‌های خبهمن، ثشاهد، دی، خزامیا، خودرو، خساپا، لپارس، برکت، غنوش و وساپا به چشم می‌خورند. نماد غنوش تا مدتی قبل رکورددار بیشترین بازدهی سالانه در بازار بورس بود. اما امروز شرایط مساعدی را تجربه نمی‌کند. 

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: