کد خبر: ۲۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
شاخص بورس امروز کار خود را با رشد ۱۰ هزار واحدی آغاز کرد. در ابتدای معاملات امروز تعداد نماد‌های دارای صف فروش زیاد است و اغلب نماد‌ها در محدوده منفی معامله می‌شوند، اما با این حال بازار متعادل‌تری نسبت به روز‌های قرمزرنگ هفته گذشته شاهد هستیم. فلزی‌ها لیدرهای امروز بازار هستند
قلم‌نیوز: شاخص بورس امروز کار خود را با رشد ۱۰ هزار واحدی آغاز کرد. در ابتدای معاملات امروز تعداد نماد‌های دارای صف فروش زیاد است و اغلب نماد‌ها در محدوده منفی معامله می‌شوند، اما با این حال بازار متعادل‌تری نسبت به روز‌های قرمزرنگ هفته گذشته شاهد هستیم. حقوقی‌ها در حال حمایت از نماد‌های شاخص‌ساز هستند و بعد از چند روز برای اولین بار شستا به صف فروش نرفته است. این اتفاقات باعث شده شاخص بورس در اولین معاملات امروز ۱۰ هزار واحد معادل شش دهم درصد رشد کند و به محدوده یک میلیون و ۶۴۲ هزار واحد برسد. در طرف مقابل شاخص هم‌وزن در ابتدای معاملات امروز سه دهم درصد عقب‌نشینی کرده و این مورد نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک عموما در محدوده منفی معامله می‌شوند و کلیت بازار تقریبا نزولی است. هرچند می‌توان تا حدودی صفت متعادل را به اولین معاملات امروز نسبت داد.
 

۳۷۵ نماد منفی در برابر ۱۸۰ نماد مثبت

به گزارش فرارو، شاخص بورس امروز در حالی کار خود را با رشد ۱۰ هزار واحدی آغاز کرد که دست کم در ابتدای معاملات امروز از مجموع ۳۱۴ نماد بورسی، ۲۱۹ نماد در محدوده منفی معامله می‌شوند و تنها ۹۵ نماد سیر صعودی در پیش گرفته‌اند. همچنین از بین ۲۴۱ نماد فرابورس ایران، ۱۵۶ نماد با کاهش قیمت مواجه هستند و ۸۵ نماد در محدوده مثبت کار خود را آغاز کرده‌اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم در ادامه معاملات زور ۱۸۰ شرکت بزرگ مثبت بیشتر خواهد بود یا ۳۷۴ شرکت کوچک منفی.  
 
بررسی نقشه بازار ابتدای معاملات امروز نشان می‌دهدتا اینجای کار بازار متعادلی را متشکل از نمادهای منفی و مثبت شاهد هستیم. فلزات اساسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله یا ETF، کانه‌های فلزی و هولدینگ‌ها عموما بیشتر از بقیه گروه‌ها به رنگ سبز درآمده‌اند. در طرف مقابل گروه خودرویی‌ها، سیمانی‌ها و دارویی‌ها اغلب در محدوده منفی معامله می‌شوند.
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۱۵ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 

فلزات صف خرید، خودرویی‌ها صف فروش

فملی، نماد شرکت ملی صنایع مس ایران، بزرگترین صف خرید امروز را به نام خود ثبت کرده‌است. سرمایه‌گذاران بورس تا پیش از شروع معاملات، برای خرید حدود ۸۰ میلیون برگه سهام فملی سفارش ارسال کرده‌اند که باعث تشکیل صف خرید با ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان شده است. این رقم حتی از صف خرید نماد‌های عرضه اولیه هم بیشتر است. بعد از فملی، نماد‌های ثبهساز، بپیوند، زملارد، امین و بگیلانکه جزو تازه‌وارد‌ها به حساب می‌آیند در فهرست بزرگترین صف‌های خرید دیده می‌شوند. از گروه فلزات، نماد‌های کاوه و فخوز هم صف خرید بزرگی را در ابتدای معاملات شاهد هستند. از جمله دیگر نماد‌های با صف خرید میلیاردی می‌توان به پارسان، وغدیر، و بکهنوج اشاره کرد.  

در طرف مقابل خودرویی‌ها در ابتدای معاملات امروز بورس شاهد صف فروش سهامداران هستند. خگستر با صف فروش ۲۵۰ میلیارد تومانی، خودرو با صف فروش ۱۸۵ میلیارد تومانی، خزامیا با صف فروش ۹۶ میلیارد تومانی و خبهمن با صف فروش ۶۲ میلیارد تومانی و خبهمن با صف فروش ۶۲ میلیارد تومانی از جمله نماد‌های این گروه هستند که قرار است روز نه‌چندان خوبی را برای سهامدارانشان رقم بزنند. از طرف دیگر طولانی‌ترین صف فروش ابتدای معاملات امروز به ترتیب متعلق به نماد‌های آریان با صف ۵۹۰ میلیارد تومانی، وملی با صف ۴۷۰ میلیارد تومانی و ثشاهد با صف ۲۹۰ میلیارد تومانی است. این سه نماد در هفته گذشته هم شاهد صف فروش بودند..

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: