کد خبر: ۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رحمانی مطرح کرد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: سال آینده، پیشران توسعه کشور، صادرات است و باید با جدی گرفتن این بخش و با توجه به فن آوری نوین این بخش را رونق داد.
به گزارش قلم نیوز- "رضا رحمانی" عصر امروز (شنبه) در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان البرز با عنوان اینکه بیش از 20 سال با تولیدکنندگان و صادرکنندگان زندگی کردم، اظهار کرد: در بازدیدهای واحدهای تولیدی البرز امروز، خوشحالم که با حضور جوانان مستعد در واحدهای صنعتی و تولیدی روبه‌رو شدم که نمونه های متفاوتی بودند.

وی افرود: مراکز تولیدی با بیش از 400 تا 500 جوان تحصیلکرده که هر یک دارای ایده و نوآوری هستند، دارای اهمیت بسزایی است چراکه به عنوان نمونه تولید دارو، حیاتی و دارای صرفه اقتصادی است.

رحمانی با عنوان اینکه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز از نزدیک با مشکلات مواجه شدم، گفت: حمایت ویژه مدیران خصوصا استاندار و متولیان که دست‌به‌دست درصدد حل مشکلات حوزه صنعت، هستند حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اضافه کرد: هیچ گاه کیفیت، اتفاقی نیست لذا توقع داریم در استان البرز مشکلات به‌گونه‌ای رفع شود که از راهکارهای موجود برای حل مشکلات دیگر استان‌ها استفاده شود و در این راستا توقع ما بالاست و با توجه به مشکلات انتظار حل بعضی از مشکلات را داریم.

وزیر صمت با عنوان اینکه برای مقابله با تحریم، استان های هم مرز دارای ظرفیت خوب هستند، گفت: بسیاری از مشکلات استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان به تحریم‌ها برمی‌گردد لذا پتانسیل استان‌های مرزی در حوزه صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رحمانی افزود: استان‌های هم مرز ظرفیت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند و در صورت حل بسیاری از مشکلات می‌توانیم شاهد توسعه صادرات در استان‌های مرزی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه دستاوردهای حوزه صنعت و تولید قابل‌توجه است، گفت: در بخش گازرسانی به شهرها و روستاها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ و در حوزه‌های علم و فنّاوری نیز موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷۸ شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که اوایل انقلاب ما فقط سه شهرک صنعتی داشتیم.

وی گفت: باید فضا برای تولید و اشتغال مهیا شود و با توجه به موانع تولید در راستای کمک به تولید کنندگان، تسهیلات ویژه برای آنها مهیا شود.

رحمانی با اشاره به سه حوزه صنعت، معدن و تجارت، افزود: در وزارتخانه هر سه حوزه یک کارگروه مخصوص به خود دارد.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل رفع موانع تولید در بخش صنعت، ستاد تنظیم بازار در بخش تجارت و همچنین کارگروه بخش معادن هریک در استان ها فعال هستند و ریاست هر کارگروه به استانداران سپرده و اختیارات جامع و کاملی به نمایندگان دولت سپرده شده است.

رحمانی گفت: سال آینده پیشران توسعه کشور، صادرات است و باید با جدی گرفتن این بخش و با توجه به فن آوری نوین این بخش را رونق داد.

وی اظهار داشت: جوانانی که متولد بعد از انقلاب هستند، امروز به دانش روز دنیا دست پیدا کردند و در رفع وابستگی با دستیابی به امکانات علمی و پژوهشی، خدمات شایسته ای انجام داده و نیاز کشور را تامین می کنند.

رحمانی افزود: استان البرز استانی با توجه به پتانسیل صنعتی و کارخانه های تولیدی در کشور به عنوان استان دارای صنعت با فناوری دانش بنیان شناخته شده و از اهمیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله، انقلاب اسلامی، گفت: صنایع و تولیدکنندگان داخلی مرتبط با شرکت های دانش‌بنیان نقش بسرایی در شکوفایی و توسعه اقتصاد داشته و با توجه به همت پژوهشگران و صنعتگران کشور داخلی، تولیدات بر اساس فناوری نوین ایجاد می شود که شاید این امکان در کشورهای دنیا، کم سابقه باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: