کد خبر: ۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
رییس‌جمهوری، گفت: هیچ مانعی در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه میان ایران و تونس وجود ندارد.

به گزارش قلم نیوز- حجت الاسلام "حسن روحانی" هنگام دریافت استوارنامه "طارق بالطیب" سفیر جدید تونس در تهران با بیان اینکه توسعه روابط و همکاری‌ها با تونس به عنوان کشوری دوست و مسلمان برای ایران حائز اهمیت است، اظهار داشت: علاقمند به گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه هستیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به انقلاب مردم تونس در سال‌های اخیر و گسترش آن در دیگر کشورها اظهار امیدواری کرد که مردم تونس بتوانند برای تحقق آرمان‌ها و اهدافشان تلاش و به موفقیت برسند.

روحانی با بیان اینکه امروز کشور تونس شاهد آرام‌ترین شرایط پس از تحولاتی است که به واسطه حرکت بهار عربی در برخی کشورهای منطقه بوقوع پیوست، افزود: این نشان می‌دهد که مردم و مسئولان تونس با درایت، تحمل و حکمت کار را به پیش برده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: شرایط دنیای امروز به گونه‌ای است که اگر کشوری بخواهد مستقل و براساس آراء و نظر مردم خود زندگی کرده و به تحکم قدرت‌های بزرگ توجه نکند، با سختی‌ و دشواری‌های فراوان که البته نتایج آن شیرین است، مواجه خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی یک پایگاه بزرگ برای آمریکا در منطقه بود، اظهار داشت: ملت ایران در انقلاب اسلامی تصمیم گرفت که ایران پایگاه هیچ ابرقدرتی نباشد و تنها پایگاهی برای تحقق آرمان و اهداف خود باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم قطع دست قدرت‌های بزرگ از منافع یک ملت چقدر دشوار است، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق این امر شهدای فراوان و بهای زیادی پرداخت کرد، اما امروز پس از 40 سال از راهی که ملت ایران برگزیده، سربلند هستیم.

روحانی خاطر نشان کرد: علاقمند به توسعه روابط صمیمی‌تر میان دو ملت ایران و تونس و گسترش روابط و همکاری‌های فی‌مابین در راستای منافع متقابل هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای گسترش مناسبات اقتصادی و تشویق بخش‌های خصوصی ایران و تونس برای توسعه همکاری‌های متقابل، گفت: ایران و تونس می‌توانند روابط خود را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ارتباطات و همکاری‌های علمی و دانشگاهی گسترش دهند.

روحانی افزود: هیچ مانعی در توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه جانبه میان ایران و تونس وجود ندارد.

"طارق بالطیب" سفیر جدید تونس نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، بر ضرورت گسترش و تقویت روابط و مناسبات میان ایران و تونس به عنوان دو کشور دوست، مسلمان و برادر و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در این راستا، تأکید کرد.

سفیر جدید تونس با اشاره به پیروزی انقلاب تونس با تکیه بر قدرت مردم، آن را نتیجه حکمت جمعی و الهام ‌گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت:‌ عقلانیت، آرامش و منطق همواره در میان مردم و مسئولان ایران نمایان است و پیشبرد امور با تکیه بر تدبیر از ویژگی‌های ایرانیان بشمار می‌رود.

بالطیب همچنین بر تلاش در راستای توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات ایران و تونس برای تأمین منافع دو ملت و دفاع از منافع مسلمانان در جهان اسلام تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: