کد خبر: ۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
نژادبهرام، مطرح کرد؛
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، گفت: موضوع دیپلماسی شهری به قدری موثر است که می تواند هم در تعامل مشترک بین شهرها اثر مثبت بگذارد و هم می تواند کارکردهای بلندتری در حوزه توسعه صلح و نشر توسعه یافتگی در سطح منطقه داشته باشد.

به گزارش قلم نیوز- "زهرا نژادبهرام" درباره حکم مرتبط با الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ای در خصوص برند سازی و توسعه دیپلماسی شهری در قالب برنامه سوم توسعه شهر تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران جایگاهی ویژه در کشور، منطقه و جهان دارد که می تواند بر اساس این ظرفیت، نقش موثری را در دیپلماسی عمومی ایفا کند.

وی با تبیین جایگاه دیپلماسی عمومی، اظهار کرد: کار دیپلماسی عمومی این است که نهادهای فرهنگی و عمومی درون جوامع را وارد گفت وگو و تعامل کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، تصریح کرد: وجود نهادها و انجمن هایی همچون انجمن شهرداران آسیایی، خواهرخواندگی بین شهرها، مجمع شهرداران خواهرخوانده موید این است که دیپلماسی رفتار عمومی می تواند فرصت تعامل، گفتگو و تبادل تجارب را در شهرها فراهم کند.

به گفته نژادبهرام موضوع دیپلماسی شهری به قدری موثر است که می تواند هم در تعامل مشترک بین شهرها اثر مثبت بگذارد و هم می تواند کارکردهای بلندتری در حوزه توسعه صلح و نشر توسعه یافتگی در سطح منطقه داشته باشد به گونه ای که ایران را که شرایط برای آن با تبلیغات سوء رسانه های بیگانه توسط کشورهای دشمن و کشورهایی که رابطه خوبی با ایران ندارند را از این شرایط خارج کرده و فضایی متناسب تر و در خور شأن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران ایجاد کند.

وی گفت: ما در این حکم در واقع خواسته ایم که شهرداری اعلام کند که تا 5 سال آینده چه کاری در این حوزه انجام می شود و چه استفاده ای از فرصت خواهرخواندگی هایی که دارد می کند و شهردار باید مشخص کند که در این رویکرد، چارچوب هایش چیست، چه انتظاراتی دارد و بر اساس آن هدف گذاری لازم را انجام بدهد و ساختار مورد نیاز را تقویت کند.

عضو شورای شهر تهران، تاکید کرد: هر چه ارتباطات بیشتری شکل بگیرد گفتگوهای بهتری نیز شکل می گیرد و در پس این گفتگوها است که مشکلات و مسائل حل می شود. با این گفتگوها دیگران هرچه بیشتر با کشور ایران آشنا می شوند و این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که با وجود تبلیغات بر علیه ایران، دیگر کشورها اصلا نمی توانند تصویر مشخصی از ما داشته باشند.

نژادبهرام اظهار کرد: شهرداری می تواند از این فرصت استفاده کرده و از ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دیگر کشورها بهره ببرد ضمن اینکه ما فکر می کنیم که دیپلماسی شهری می تواند این ظرفیت را برای ما ایجاد کند که ما خود را خوب بشناسیم و سرمایه های متناسب را در حوزه اقتصادی برای توسعه شهر فراهم کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: