کد خبر: ۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گفت: جعبه سیاه نفتکش سانچی دقایقی پیش با حضور نمایندگان کشورهای دینفع در شانگهای باز شد.
علیرضا ایروش افزود: بعد از باز کردن جعبه، داده ها استخراج و به طرف های ذینفع تحویل داده می شود.
او در مورد نتیجه داده های جعبه سیاه گفت این کار ممکن است زمان بر باشد و باید با دقت و صحت کامل بررسی شود.
ایروش در مورد نحوه انتقال سه پیکر دریانوردان ایرانی هم گفت: آزمایش ها بر روی پیکرها در چین آغاز شده است و آزمایش 'دی ان ای' خانواده دریانوردان که در ایران انجام می شود، باید هرچه سریع تر برای مطابقت به چین ارسال شود.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای افزود: علاوه بر این، درخواست خانواده ها برای انتقال پیکرها و همچنین مدارک هویتی 30 دریانورد ایرانی نیز باید سریعتر به چین ارسال شود.
وی گفت: در صورتی که آزمایش ها مطابقت داده و تشخیص هویت انجام شود و در صورت تکمیل بودن مدارک، اگر پیکرها متعلق به خانواده های ایرانی باشد در کمتر از 10 روز به ایران منتقل می شوند.
16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند و تیم امداد و نجات 4 نفره چین توانست در مدت نیم ساعت ورود به کشتی، دو پیکر و همچنین جعبه سیاه کشتی را پیدا کنند.
در نهایت 24 دی نفتکش سانچی غرق شد و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: