کد خبر: ۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
دادستان قزوین دستور داد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به دریافت عوارض از خودروها در آزادراه قزوین-زنجان و ارایه نکردن خدمات ضروری در این مسیر، گرفتن عوارض در این محور ارتباطی از رانندگان تا اطلاع بعدی ممنوع شد.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در این خصوص گفت: در این آزادراه مشکلاتی از قبیل تخریب آسفالت ،خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی ، ترمیم نشدن گاردریل هایی که در تصادفات تخریب شده و مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد که تا رفع همه عیوب و مشکلات این مسیر، دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه به دستور دادستانی ممنوع شد. 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به این که شرکت آزادراه ها باید در قبال دریافت عوارض از آزادراه ها نگهداری کند، افزود: شرکت ها اعم از دولتی و خصوصی موظفند در قبال مبالغی که به عنوان عوارض از خودروها دریافت می کنند خدمات ضروری و رفاهی از جمله آسفالت مناسب و ترمیم نقاط آسیب دیده، روشنایی در طول مسیر، گاردریل مناسب به منظور کاهش آسیب های تصادفات، نصب علائم مربوط به مقررات رانندگی و محل های توقف مجاز و تابلوهای هشدار، اطلاع از نقاط حادثه خیز و خدمات دیگر را به مسافران و رانندگان ارایه نمایند. 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه گفت: براساس تاکید مقام معظم رهبری احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی های مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و باید این قوه با مخالفان و معارضان حقوق عمومی در هر جایگاهی مقابله کند. 
وی تصریح کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم پرچمدار حقوق عمومی در جامعه است و در هر زمینه‌ای که لازم باشد از حقوق مردم با قدرت دفاع کرده و با متخلفان و قانون‌شکنان مقابله می کند. 
حجت الاسلام و المسلمین صادقی در پایان به تبصره‏ سه ماده‏ 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: براساس این ماده اگر نقصی از راه، باعث ورود خسارت به استفاده کنندگان شود و بر اساس نظر کارشناسان تصادف، نقص راه موثر در تصادفات باشد، محافظ راه ملزم به جبران خسارت خواهد شد. 
وی افزود: براساس این تبصره محافظ راه حتی اگر ثابت کند که مرتکب هیچ گونه تقصیری نشده یا اوضاع و احوال حادثه برای او ناشناخته است، نمی‏تواند از مسئولیت معاف شود. 
براساس نرخ سال 95 عوارض استفاده از آزادراه قزوین-کرج برای خودروهای سواری 30 هزار ریال، وانت و مینی بوس 50 هزار ریال،کامیونت 70 هزار ریال،اتوبوس و کامیون 2 محور 80 هزار ریال،کامیون سه محور 130 هزار ریال و تریلی 140 هزار ریال است. 
آزادراه قزوین-زنجان به طول 177 کیلومتر مسیر اصلی بین این دو استان و یکی از راه های ارتباط استان های غربی با مرکز کشور می باشد. 
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: